vad är det för skillnad?

urkella

Trådstartare
på dessa sadlarna mer än priset?
Randol's Bomlös sadel och Knights Bomlös sadel.. fundera på att köpa en så fort ekonomin pallar me det :D

Sv: vad är det för skillnad?

Tror att det är syntet under Randool och riktig ull under Knights.

Jag och min sambo köpte Randools, efter att vi varit i butiken och känt och klämt på bägge sadlarna. Vi upplevde också Randools som skönare att sitta i. Den var väldigt prisvärd och vi är väldigt nöjda med den! :-)

Dessutom följer det ju med fendrar och stigbyglar till Randools!

Mvh
Frida

"Dessutom följer det ju med fendrar och stigbyglar till Randools!"

Det ska det göra till Knighten oxå.

Vad menar du med syntet, beskriv. Nyfiken.
Riktig ull, :confused: måste ut och kolla. Aldrig uppfattat det som riktig ull, mer åt syntetull. Om man nu ska benämna det.

låter som att randools är billigare, vart kan man köpa dem? (gärna länk)

Aha, det gör det ja såg jag nu!

Det är grön teddy under Randools, alltså fejk-ull. På Knigthsen är det riktig, naturfärgad ull enligt de i butiken. Dock är det ganska korthårig ull. För vår del så kvittar det, eftersom vi ändå har en pad mellan sadeln och schabraket, och aldrig sadeln direkt på hästen, så jag begriper inte vad undersidans material spelar för roll?

Av Knigths sadel kändes stigläderfästena väldigt väl, det gjorde de inte från Randool sadeln.

Smaken är säkert olika, men vi tyckte bägge bättre om Randool när vi ändå kunde jämföra dem på plats, vi satt i sadlarna på trähästen i butiken.

okey :) jo va på deras sida jag såg sadlarna, va stor skillnad på prisen men kanske inte den billigare är sämre då :p kan man ju köpa padden till som dom hadde på sidan så kostar det som denandra utan.

BeastieBabe:
Randol's Bomlös sadel 4500 :-
Knights Bomlös sadel 5200 :-

Jag gav 5500 inkl padd för Knighten, annars kostar den 4900 utan padd häromkring.

Det var en billig pad, jag gav 1800kr för min (till Knight-sadel). Är det en "riktig" pad då som bildar luftkanal?

Ja, Knights egna padd, egentligt pris strax över 800. Är inte nöjd med den.

Vill oxå ha en riktig......... fin bomlös nån gång. :D En av de nya i dressyrmodell.

Jaha, jag beställde från StallVrå, alltså inte Knights egen pad. Väldigt bra material i den här, dynorna är mjuka men ändå... hårda?? ;) Bra stötdämpning.

åhh, himla synd att randools bara fanns i 15", det är för stort för ponnyn.. så det kanske blir en knights då.. billigt ändå om man jämför med t.ex torsion trekking.. förresten.. vilka stora skillnader finns det mellan torsion trekking och knights/randools?

Jag skulle inte ta Randol's. Har nu bara erfarenhet av vissa westernsadlar som jag fått utprovad på pålle av det märket och sadelmakaren säger att de bara är skit. Och det fick jag även se med egna ögon :crazy: Hur det är med den bomlösa vet jag dock inte...

Finns även hos z..
http://hem.bredband.net/denemt/
Eller mer rätt de tar hem den på beställning, visserligen väntetid men betydligt billigare närmare bestämt 1000kr billigare.
Dessutom lägger man hälften vid beställning resterande när sadeln kommer bjuder de på frakten.
Så har du tid att vänta...
Så kan du tjäna pengar.
tjingeling T

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 062
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
485
Senast: warg
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka