Vad är det med män och förpackningar?

Inte i mitt liv.
Där så handlar det om ganska så många individer både privat och i arbetslivet.
Men det är ganska så skönt att se att det inte är ett universellt problem.
Det är faktiskt mindre deprimerande.

Fast det måste ju i någon mening vara i ditt liv eftersom du upplever det och störs av det och som gör att du måste springa före och öppna förpackningarna.

Mitt råd är att inte låta dig störas av det. Det är dumt att ha sådana "issues". :)

Jag har snarare problemet att de öppnas och innehållet konsumeras – och sedan ställs förpackningarna prydligt på rad på diskbänken när de är tomma. Det gäller allt från ölburkar och konservburkar till mjölkkartonger. Typ som att det skulle vara färdigt och fint för att de står på rad och att diskbänken är en utställningsyta?

Blir TOKIG på det! Och då är jag verkligen inte den mest ordningsamma och pedantiska personen jag känner, snarare tvärtom. Men nåååågon himla ordning får det väl ändå vara?

Ja, vad fan beyder det ens? Exet hade pippi på att a) ställa in en MINIMAL slatt mjölk i kylen istället för att bara ta det sista, istället gick jag och trodde i min enfald att det fanns mjölk tills jag hällde den där lille slatten i mitt kaffe, som knappt skiftade färg, eller b) ställa det tomma mjölkpaketet på diskbänken. VARFÖR!?

När jag fortfarande hade mens var jag irriterad på att bara vissa, men inte alla, tampongmärken hade twistöppning. Synförsämringen kom före klimakteriet så jag var tvungen att först hämta glasögonen när jag skulle byta tampong eftersom det är helt fucking omöjligt att twista en tampong som ska öppnas i änden, eller att öppna en twisttampong i änden.

Otroligt irriterande.

Sen får jag hålla med om att nej, det är nog inte fråga om kön, utan andra individers märkliga vanor (eller om det är vi som hellre ser att förpackningarna hanteras enligt instruktion, och går i sopen när de är tomma, som har märkliga vanor ;) )

Ja, vad fan beyder det ens? Exet hade pippi på att a) ställa in en MINIMAL slatt mjölk i kylen istället för att bara ta det sista, istället gick jag och trodde i min enfald att det fanns mjölk tills jag hällde den där lille slatten i mitt kaffe, som knappt skiftade färg, eller b) ställa det tomma mjölkpaketet på diskbänken. VARFÖR!?

När jag pratade med min syster häromdagen berättade jag att jag glömt en slatt grädde i kylen innan jag åkte till Grekland i tre veckor. (Vad jag däremot inte sa var att jag fortfarande inte slängt den, trots att jag varit hemma i en månad. Need-to-know basis på viss information :angel:)

Håller med. Dock är det lite jobbigt när hasselnötterna från den trasiga påsen hamnar i oregano-skröfset. Det är inte gott med oregano på morgonyoghurten :(

Jag kan faktiskt se problemet - även om jag är allergisk mot hasselnötter. När det gäller besvärliga bräckliga plastförpackningar som för hasselnötter eller ris så är mitt bästa tips att direkt kapitulera och lägga det i en ny plastpåse direkt efter det att man öppnat det. Eller så ställer du hasselnötterna i en annan plastlåda än med oregano, t.ex. tillsammans med kokos, socker eller kanel.

EXAKT så är det här hemma!!
Tre liter mjölk i kylen - trodde jag..som visade sig vara tre litersförpackningar med vardera tre msk inuti.
Sonen säger: "Flingorna är slut!". Men? Det stod ju TVÅ kartonger i skafferiet igårkväll? Tomma givetvis..
Suck! :banghead:

EXAKT så är det här hemma!!
Tre liter mjölk i kylen - trodde jag..som visade sig vara tre litersförpackningar med vardera tre msk inuti.
Sonen säger: "Flingorna är slut!". Men? Det stod ju TVÅ kartonger i skafferiet igårkväll? Tomma givetvis..
Suck! :banghead:

Sådär gör mina småsyskon hemma hos mamma har jag sett. Ställer in tomma paket/förpackningar. Tror de är för lata för att kasta helt enkelt.

Stackare! :( Är det korsallergi mot gråbo? Jag kunde inte äta oregano under gråbopollensäsong under några års tid, men nu går det tack och lov bra igen.

Nej, det är troligtvis en överkänslighet eftersom det är en så pass stark krydda. Jag blir helt enkelt magsjuk av oregano. Är det bara lite så går det bra men av uppenbara skäl så har jag oerhört svårt för smaken av oregano också...

Kanske såhär, typ? :)

Eller såhär :D
1385280_10151662553987314_707339326_n.jpg

Sådär gör mina småsyskon hemma hos mamma har jag sett. Ställer in tomma paket/förpackningar. Tror de är för lata för att kasta helt enkelt.

Sjukt irriterande är det! När jag dessutom konfronterade mannen med problemet så säger han: "Det är ju du som gör så!"
WHAT?!? Jag ÄTER ju inte ens flingor? :confused:

Jag var tvungen att känna efter om jag hade en snopp eller en snippa men insåg sen att eftersom jag är gravid måste jag rimligtvis vara en kvinna.

Men enligt den här tråden är jag definitivt en man? Och min sambo är en kvinna?

Oerhört förvirrande.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 712
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra... 2
Svar
36
· Visningar
4 440
Senast: Mabuse
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 129
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka