Vad är detta för bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cawwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 457
C

Cawwo

Tjo! Någon som vet vad detta bett HETER???? :) Jag skulle tro att det är nått sorts övergångs bett innan stångbett, men namn?
74872_1589688275249_1627132750_1369291_4283922_n.jpg

:rofl:

Sv: Vad är detta för bett?

Ser ut som en äldre halvstång/kandar/curb bit...?

Senast ändrad:

Kan det inte vara någon föregångare till Postkandaret?? :) De ser ju rätt liknande ut om man tar bort den övre ringen.

Tycker det ser väldigt otrevligt ut med tanke på mundelen. Snacka om lång mittdel. Lederna lär ligga rätt på lanerna med det bettet om det är miiiinsta för långt. :(

mini-PB200003.JPG

Senast ändrad:

Det är ett amerikanskt stångbett.

Ganska otrevligt konstruerat dessutom, med en alldeles för lång mittdel som trycker hårt på tungan och lederna över lanerna så att de kan klämma. Jag rekommenderar att det används som väggprydnad snarare än att stoppas in i munnen på någon häststackare.

funkar alldeles utmärkt på min häst, hon föredrar detta mycket mer än det tvinnade kopparbettet som jag annars har ridit med. Detta bett är snällare än det dessutom, det märkte jag på henne när jag bytte. Bilden är fottad lite på sniskan, kanske ser ut som att mittendelen är väldigt lång men den är egentligen lika lång som "sid delarna"..... låter konstigt det ni säger att det skulle klämma, då det inte gör det på min häst, men det kan ju vara bra att tänka på om man provar på någon annan häst. Tack för länkarna!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 283
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka