Vad är detta för bett?

Irival

Trådstartare
Hej!
Jag fann detta bett när jag surfade runt lite på nätet och blev nyfiken på vad det var för något. Skulle någon kunna upplysa mig? :D

3022b7r.png

Sv: Vad är detta för bett?

Jag har förstås glömt vad det heter, men det funkar efter ungefär samma princip som ett pessoa eller hissbett.

ser ut som ett hiss bett, men "mildare" än pessoa, ger dock samma dubbla signaler som pessoa med att bettet hissas upp och nackstycket trycks ner vid förhållning

Det är ett sk "hissringsbett" som det så fint heter. Som de andra redan har sagt så har det i princip samma inverkan som ett pessoa

Så här ser det ut när det inte sitter i munnen. Mundelen kan vara enkelledad, 3delad eller rak.

18841438.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 197
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
355
Senast: Valle
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: dukie
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka