Vad är detta för sadel?

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Vet att det är en Prestige, men vad används en sån här till och varflör ser den ut så?

PREST19P2.jpg

Senast ändrad:
Sv: Vad är detta för sadel?

Ja... Jag förstår inte vad dubbelkåpan är till för.. För så snyggt är det ju inte....

Och denna sadel, vad används den till?

as22s.jpg

Alla "trekker" sadlar sr så konstiga ut, men jag har aldrig förstått varför? Vda används dom till?

Sadel nr 2 är en slags "korsning" mellan en portugis och en distanssadel. Man ska alltså kunna rida båda disciplinerna i denna som jag fattade det. Såg den på nätet för några dagar sen. Den första har jag ingen susning om.

En av "trekker" modellerna används av en del distansryttare. Jag tycker att det är en väldigt skön sadel att rida i, jag får mycket bra stöd och en väldigt bra sits i sadeln.

Om du får chansen att provrida en sån sadel så gör det! Många blir förvånade över hur sköna dom är att rida i!

Står på prestiges hemsida att båda dessa sadlar används till "trail riding" dvs uteritt i terrängen.

Vet inte vad den första är till för men den var inte vidare vacker... :D
Den andra liknar en sån barockridningssadel dom har i andra länder, tycker jag... *babblar*

as22s.jpg

Denna sadel är väl designad med en arabisk sadel som förebild om jag inte har fel...

EDS31.jpg

vad, heter det inte så på svenska kanske... :p turridning är ju att rida ute i skogen..

Centaur skrev:
vad, heter det inte så på svenska kanske... :p turridning är ju att rida ute i skogen..
Finns kanske olika sätt att se på turridning. Men jag säger inte att vi varit på turridning när jag och min häst har vart ut i skogen ;)
Turridning för mig är när man ger sig ut i grupp på tex islandshästar med en ledare eller detsamma när man är utomlands på andra hästar...

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 105
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 882
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka