Vad är härstamningsbevis???

Sv: Vad är härstamningsbevis???

Det står lite fakta om kaninen, dvs, ras,färg,ålder,uppfödare,när den är född..
Nästan som en stamtavla men i ett härstamningsbevis så finns det inte alla uppgifter om kaninens föräldrar samt kaninens släkt

Sv: Vad är härstamningsbevis???

Ett härstamningsbevis är till för kaniner som är icke utställningsbara pga olika anledningar.
Både renrasiga och icke renrasiga kan ha härstamning.
Har tex en renrasig belgisk jätte här hemma, som har härstamningsbevis pga en icke godkänd färg.
Min egenuppfödda dvärgvädur, vars bägge föräldrar har stamtavlor, har härstamning pga icke godkänd teckning.

Härstamningsbevisen kan man välja att skriva precis hur man vill.
Jag skriver alltid med samma uppgifter som på stamtavlorna, bara lite annorlunda utformat.
Så där finns info om själva kaninen, föräldrar och resten av släkten (både färg, uppfödare, poäng om så finns, osv).

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
170
Senast: Sryoqwe
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 202
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
10 998
Senast: Efwa
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka