Vad är hopphästen värd?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare MaddeO
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 4 019
Sv: Vad är hopphästen värd?

Ja då tycker jag verkligen att du gjort ett klipp!
Lycka till med den.Har du ingen bild?

jag tyckte det lät lite för en sån häst.. Grattis!!

MaddeO skrev:
Mycket möjligt att det inte går att säga om det är ett klipp eller inte efter så kort tid, men jag har ju som sagt sett hästen ifråga (!) och utrustningen jag fick med är ju värd en liten hacka bara den...

Jag trycker du ahr betalt vad hästen är värd kanske tom ett bra pris, men med alla den utrustingen så har du gjort att bra köp om ni nu kommer funka ihop.

MaddeO skrev:
Förresten är jag av den sorten som anser att ska man lära sig något är bästa sättet att göra det med någon som redan kan, då man slipper lära upp hästen samtidigt som man ska lära upp sig själv.
Jag tror att långsiktigt gör det en till en bättre ryttare. (Min åsikt, absolut inte påtvingad någon annan).

Kalla mig knäpp men sån är jag! :D

Det håller jag med dig om, "en grön ryttare ska ha en häst som akn" en ryttare som kan kan ha en grön häst", alldelses för många som går över från ponny skaffar en outbildad unghäst, det är skillnad från ponny till häst, det ar absolut inget fel i att skaffa en läromästare som första häst, jag ångrar lite att jag inte gjorde det själv.

Hallå igen!
Var på hoppträning i tisdags och mina damer och herrar det är nu klarlagt; jag har verkligen gjort ett klipp! :D

Hoppträningen gick supper, när matte gjorde misstag ordnade kusen upp det hela. Varken stopp eller nedslag på hela träningen.
Tränarn frågade vad jag gett för han och bara gapade och sa grattis. Tack sa jag och kan för övrigt tillägga att tränarn blev helsåld på hästen och det är även jag. :love:

Har tyvärr inget kort då dumma jag glömde ladda batterierna på kameran. Men på tisdag är det träning igen och då ska jag se till att det blir ett par kort!

Med varma hälsningar till er alla, en otroligt glad Madde :D

cf4df8d8.jpg

Här är han. Har bar kort från uppvärmningen då vi hoppade på en 8-volt med tre hinder. Resten filmades, och jag har ingen aning om hur man lägger ut en film här, tyvärr.
Gick fantastiskt även idag, han är helt underbar :love:
Som sagt, både tränaren och jag är helsålda på hästen, och det känns riktigt bra att hittat en sån häst för det priset! :D

Ps. Klaga inte på min stil, han tittade till lite på dom vita bommarna så vi hoppa lite stort. Kunde inte göra kortet mindre, blev ganska suddigt nu när det är så stort, förlåt!

Det verkar som om många är lite negativt inställda till Maddes glada inställning till hästen,

Klart hon är glad, ny häst ägare och allt. Och visst hon har gjort ett kap. m tanke på att om man räknar att hon fick full utrustning till hästen, och sadeln är ju värd en hel del.

Jag gjorde oxå ett super kap. förra hösten. En kompis till mig köpte en välutbildad halvblods vallack. LA/MSV samt tävlad mkt. med bra resultat.
Hon hann äga hästen ca 2 mån, så vart hon allvarligt sjuk, jag hjälpte henne med hästen mkt i 3 mån, därefter köpte jag han MKT. billigt.. säger inte hur mkt. men väldigt billigt. Så idags läget kan ja säga att jag får de dubbla för han.... :devil:

Man kan köpa bra hästar till vrak priser. bara man är uppmärksam!!! :bump:

Så jag säger Madde lycka till med ditt nya inköp...!!! :)

Spelar det så stor roll om du inte ska sälja han?

Grattis! :bump:

Speciellt att du verkar så nöjd med honom. Kul! Jag tycker att du resonerar vettigt.

Om du tränar och tävlar honom, så kanske du efter några år vill gå vidare, då kan du säkert sälja honom som läromästare till en ny tjej, om du vill. Då får du en bra grundplåt till en ny häst.

Skulle gissa på runt 40?
Den är ju inte jätteung + okänd stam på pappans sida o har inte tävlat så högt.
Hade den varit efter tex. Cortez så hade den kanske legat lite högre e pris iaf.

25000 är hästen absolut värd. Bara utrustningen är ju värd flera tusen.

Lycka till med hästen!

Grattis till att ha hittat en häst som du funkar så bra tillsammans med! Och är så nöjd med!
Priser på färdiga hästar är jag värdelös på, så jag tänker inte gissa din hästs marknadsvärde.
Men jag tycker du fått väldigt mkt för 25.000:-!

Lycka till i framtiden! :banana:

Du har verkligen gjort ett klipp med det priset !
Sålänge hästen är hel och du trivs med den=)

Jag tror du har gjort ett bra köp, om du trivs med hästen kan inga pengar i världen vara för mycket eller för lite.
Jag gav 25000 för en 5-åring med full utrustning och det var åxå ett litet klipp, iofs har jag inte tänkt att sälja den men det var en bra investering!

Tycker hästen ser trevlig ut, även om man kanske inte ser sådär jätte mkt hur den är byggd osv. :p
Men vilket kap! Som någon annan sa så länge du trivs med hästen och den är frisk spelar de ju inte någon som helst roll vad den kostar eller hur den ser ut! :smirk: :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka