Vad är normalt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad är normalt?

Kan inte exakt, men ungefär som det låter när man är på kontroll:

Järnvärdet bör väl ligga kring och över 130 tror jag, jag har i alla fall fått börja äta järn när värdet sjunkit under 130, men tror samtidigt inte det är helt bra om det ligger för högt, säg över 160.

Bldotryck är väl det normala 70-80 i undertryck, övertrycket tillåts ju variera lite mer, men kring 120-130. Har man över 90 i undertryck är det inte bra, det är för högt. (Det har jag provat på, har legat så högt som 145/110 i tryck, det gillade inte BM).

Bebisens puls tror jag är mellan 120-160.

Sv: Vad är normalt?

Enl min barnmorska ska järn-värdet ligga på över 110 för att vara ok, annars får man tabletter, så högt som 130 har jag inte ens legat när jag inte var gravid, du måste ha väldigt bra värden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 632
Senast: CaisaCax
·
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 381
Senast: Araminta
·
Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 054
Senast: tomte
·
Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
1 317
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025