Vad är syftet med denna utrustning?

Sv: Vad är syftet med denna utrustning?

Vad skal man säga...:eek:

Det är tydligen lättare at hitta på diverse uppfinningar än att lära sig träna sin häst på tett riktigt sätt..

Dom kanske vill fira jul året om?
Den ser ut som en julgran iallafall... :devil:

Finns här oxså men går bakom rumpan o ej till haserna. Blir väll mer "sågnings" effekt när det går till haserna. Same shit, differens name!

Jo pesoaselen, som går runt hästens haser och fäster i varandra finns. Den har jag fått använda på hästar när jag jobbat på stall.
Dock är den här versionen, som är på filmen, betydligt skarpare och ger, som du sa, sågningseffekt och måste rycka hästen i munnen.

Ganksa korkad ide att använda, den måste ju verka negativt på hästen om den tar ut steget, vilket man väll vill uppnå att den gör. Vem vill ha en häst som inte vågar ta ut steget i rädsla att den får ett ryck i munnen. Måste skapa en stel häst.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Jo pesoaselen, som går runt hästens haser och fäster i varandra finns. Den har jag fått använda på hästar när jag jobbat på stall.
Dock är den här versionen, som är på filmen, betydligt skarpare och ger, som du sa, sågningseffekt och måste rycka hästen i munnen.

Ganksa korkad ide att använda, den måste ju verka negativt på hästen om den tar ut steget, vilket man väll vill uppnå att den gör. Vem vill ha en häst som inte vågar ta ut steget i rädsla att den får ett ryck i munnen. Måste skapa en stel häst.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Tror stelhet kommer av alla metoder (även ridning) som bygger på tvång. Användare av denna metod anser nog ej att h#n hämmar steget fram. O rumpan ska va under o bära.

Usch, den där såg inget kul ut alls..... Såg en kompis använda den som går bakom rumpan på in pålle och det såg för bedrövligt ut. Vi pratade om det efter att hon använt det, och jag såg den aldrig mer, antingen slutade hon använda den eftersom jag är ganska tydlig i vad jag anser om den, eller så såg hon bara till att jag inte såg den mer......

Snarare en häst som inte vågar söka framåt/nedåt eller slappna av med bett i munnen.

Tanken är att man ska få med bakdelen, många klagar ju på att hjälptyglar bara påverkar huvudet.

:eek: Fattar inte att man använder något sådant!
Mildare grad av plågeri!!
om man nu måsta ha så mycket hjälptyglar kanske man bör se sej om efter ett annat intresse! :crazy:

Ja, jag har då slutat att förvånas.. Det finns så otroligt mycket skräp och tortyrredskap så inget kan chocka mig längre känns det som. Tråkigt för hästen, bara.

Har egentligen inte med detta att göra, men en kvinna (stensäker källa) jag var på kurs hos hade sett folk använda pessoaselen vid löshoppning. Snacka om sjukt.

jag tyckte att det såg ut som som ett tortyredskap!!:eek::devil:

:eek: Jag säger bara, HJÄLP!! Vart är världen på väg...? Jag lir faktiskt rädd av att se sådant här... :eek::cool:

Diana

Ojoj :crazy: Den där såg verkligen inte trevlig ut! Jag skulle tro att meningen är att hästen ska sätta bakbenen under sig, böja på halsen och på så sätt arbeta på rätt sätt. Resultatet skulle nog snarare bli en spänd häst som inte vågar ta ut steget av rädsla för att få ett ryck i munnen :crazy:

Skrämmande...hur vore det om folk lärde sig att arbeta med häst iställer för en massa krafs:cool:

Varför får Pessoa alltid stå ut med att hemska saker kallas samma som honom?

Pessoabett t.e.x och nu det här...

Bara för att det finns ett Pessoa-sele som heter just Pessoa-sele, därför kallas det det... :idea:

Edit: Är märket Pessoa. Alltså från hans kollektion...

Diana

:eek: Man slutar aldrig att förvånas över oss människor, själv tycker jag att det är grymt att spänna fast en häst på detta sätt.:crazy: Finns säkert de hästar som får världens panik av sånt här. Inte prata om ryggskador:cry:

Liknande trådar

Körning Vore tacksam för input. Jag kör in min treåriga valack som jag köpte i januari. I annonsen stod att han var bakskygg efter att ha skenat...
Svar
5
· Visningar
1 627
Senast: Vimsan
·
Utrustning Jag vet att ni inte gillar att man länkar men skojjar de ? "Varför G********e spiktäcket ? En arbetsvillig häst med lösgjorda...
Svar
2
· Visningar
2 726
Senast: Piraja
·
Avel Jag blev väldigt förvånad när jag gick igenom föl som var till salu och hittade ett efter Chagall! Men det var inte vår Chagal utan en...
Svar
0
· Visningar
916
Senast: AgentCarter
·
Ridning Hej! Jag har den senaste tiden läst på otroligt mycket om bettets inverkan på hästen och det har slagit mig hur lite ryttare egentligen... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 198
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka