Vad är syftet med denna utrustning?

Sv: Vad är syftet med denna utrustning?

:eek: men herregud det finns väl bättre sätt att få en häst att arbeta ordentligt???? jag gillar inte alla dessa "genvägar"

Jag håller med!
Kan ju verkligen inte vara skönt att ha långa remmar som drar i bettet när man rör på bakbenen?.

Det måste vara ett utav de värsta sakerna jag har sett iallafall

*kl*

Ja, tortyr i mina ögon med.

Förhoppningsvis inte tillåtet i sverige.

Man säljer ju såna/liknande selar på börjes, så det är fullt tillåtet.

Allt verkar tillåtet så länge man verkar hästens hovar någorlunda ofta, det är ju det enda man hör som fäller djurplågare.

Ja herregud:eek: Det finns ju så mycket "genvägar" nu, så snart anses det väl fel att jobba hästen utan massa snodar som drar ihop den över allt. Vad vinner man på att fuska till sig allt:confused: Det är ju bara sorligt:mad:

:eek::eek::eek: Vad ska det föreställa egentligen, vad gör dom:mad:

Usch :eek:
Den borde ju få ett ordentligt ryck i munnen varje gång den rör bakbenen :crazy:

och den går ju alldeles för mkt på bogarna, förstår inte hur man kan tvinga ner hästen på ett sådant sätt, borde ju vara fruktansvärt obehagligt att sitta fast sådär.

vad är det för människor som gör så mot sina djur? :mad:

Så gör ju jag varje dag med min häst, vi ska snart ut och tävla ;)
ush neee.. folk hittar på..

:crazy: Ser ut som hästen ska störta i marken och gå omkull. Har f.ö. aldrig sett en sådan pessoasele. Vet ni vilket land de är i?

oj :eek:

så ser absolut inte min pessoa longerings system ut alls.. min ser typ ut som vanliga enkla longerings tyglar, gjord osv.

ser ut som all annat longerings utrustning förutom att det står pessoa på :S

syftade du på att det var fruktansvärt att jag hade en sele där det stod pessoa på?

Lite väl mycket hjälptyglar, tycker jag.:mad::(

Det ÄR som jag alltid har sagt. Vissa hästar är alldeles för snälla! Jag är så enormt glad över att min häst skulle löpa amok med sådanadär remmar (för att sedan dras ihop). Men det handlar väl om livsglädje också. När ska folk lära sig att arbeta MED sina hästar och sälja eller något om man har en inriktning som inte passar hästen. Min häst är inte byggd för dressyr, den har jättesvårt att göra vissa saker. Men den försöker Och vill, och det är allt som spelar roll, jag tänker inte spänna in honom i graman för att han inte riktigt kan behålla formen i alla rörelser.

Förfärligt! Usch jag blir mörkrädd...

Varför får Pessoa alltid stå ut med att hemska saker kallas samma som honom?

Pessoabett t.e.x och nu det här...

Därför att det är de som har tagit fram det :idea:
Inte just denna då som sitter fast i bakbenen, det förstår jag inte hur någon har kommit på :eek: Men pessoaselen där en rem går bakom rumpan på hästen kommer från Pessoa från början, nu finns det massor av kopior.
Pessoabett kallas så i Sverige eftersom det var Nelson Pessoa som tog hit det. På engelska kallas det jumping gag eller bara three ring gag

Liknande trådar

Körning Vore tacksam för input. Jag kör in min treåriga valack som jag köpte i januari. I annonsen stod att han var bakskygg efter att ha skenat...
Svar
5
· Visningar
1 627
Senast: Vimsan
·
Utrustning Jag vet att ni inte gillar att man länkar men skojjar de ? "Varför G********e spiktäcket ? En arbetsvillig häst med lösgjorda...
Svar
2
· Visningar
2 726
Senast: Piraja
·
Avel Jag blev väldigt förvånad när jag gick igenom föl som var till salu och hittade ett efter Chagall! Men det var inte vår Chagal utan en...
Svar
0
· Visningar
916
Senast: AgentCarter
·
Ridning Hej! Jag har den senaste tiden läst på otroligt mycket om bettets inverkan på hästen och det har slagit mig hur lite ryttare egentligen... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 198
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka