vad är viktigast?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare tjohej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 2 905
T

tjohej

vad tycker ni är viktigast... att en trög häst bjuder på ordentligt framåt eller jobbar i en korrekt form? om man bara får välja en av dom alltså :)

Sv: vad är viktigast?

Säger som majola, en häst kan inte gå i korrekt form om den inte bjuder framåt. Så det blir omöjligt att välja =S

Att hästen bjuder på ordentligt framåt, för precis som dom andra skrev kan ingen häst jobba korrekt i form utan framåtdrivning :angel:

vad tycker ni är viktigast... att en trög häst bjuder på ordentligt framåt eller jobbar i en korrekt form? om man bara får välja en av dom alltså :)

Håller med några föregående talare om att hästen inte kan gå i en korrekt form utan framåtbjudning. Alltså tycker jag att framåtbjudningen är viktigast i detta läge.

framåtbjudningen först. den är en förutsättning för att komma till rätt form över huvud taget.

kl
VA????????? En tråd på buke där alla har samma åsikt:D ?? kan inte vara möjligt?
För övrigt så håller jag också med! En häst utan bjudning kan aldrig jobba i en korrekt fom.

kl
VA????????? En tråd på buke där alla har samma åsikt:D ?? kan inte vara möjligt?
För övrigt så håller jag också med! En häst utan bjudning kan aldrig jobba i en korrekt fom.

Eller hur att det är härligt!!!!!:bump: :bump: :bump:

Mer love, peace och understanding!!! :love: :love: :love: :love:

Om en trög häst bjöd fram ordentligt skulle den förmodligen gå i rätt form.

Det viktigaste är att en trög häst går fram för skänkeln, oavsett form.

Min tränare sa till mig att det är bättre med framåtbjudning. Min häst har en jättebra form men i ökade skritten går det inte alls. Då tyckte hon att det va bättre att jag drev på lite mer fram än höll honom i helt korrekt form.

Min tränare sa till mig att det är bättre med framåtbjudning. Min häst har en jättebra form men i ökade skritten går det inte alls. Då tyckte hon att det va bättre att jag drev på lite mer fram än höll honom i helt korrekt form.

bara ett litet inlägg..
1, formen i ökade skritten ska vara ganska lång alltså ingen form
2 om hästen inte bjuder framåt i ökade skritten eller inte själv sänker huvudet framåt neråt och går på, betyder det att hästen inte är lösgjord ( ord som kommer från Eric Lette )

Säger so´m alla tidigare. Framåtbjudningen (då ryttaren vill.. )

Håller med det är framåtbjudningen och kraften bakifrån som gör formen, men jag har faktiskt ridit en häst som gick i en härlig form men långsammare än än snigel hon är nog undantaget som bekräftar regeln.

Liknande trådar

Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 571
Senast: skiesabove
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: Elo
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 057
Senast: cili
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka