vad är viktigast?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare tjohej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 2 905
Sv: vad är viktigast?

Ok, nu förstår jag HUR sakta ni menar!!:idea:

Förresten, det var Pinky som skrev så klokt om att framåtbjudningen inte hade med fart att göra, men naturligtvis måste de ha styrfart i alla fall!! ;) ;)

Sv: vad är viktigast?

det är absolut viktigast att hästen ha framåtbjudning. Det är det abslolutdet viktigaste inom dressyren,ha du inte ens häst som bjuder framåt så kan den inte heller arbeta i korekt form.
Man kan inte göra så mycket om det e nda man måste göra hela tiden är att få ästenatt gå fram.
Den kan inte heller söka sig framåt nedåt. :)

Liknande trådar

Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 571
Senast: skiesabove
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: Elo
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 057
Senast: cili
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka