Vad behöver jag ta med?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mirjada
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 050
M

mirjada

Min häst ska gå på bete låååååååångt (98 mil) bort . Jag ska till samma ställe och vila upp mig över sommaren. Hon ska åka med lastbil och jag åker tåg. Jag får skicka 1 tunna med grejer och jag har inte möjlighet att ta massa grejer till hästen på tåget för jag har nog med mina egna grejer då. Hon ska ridas hela sommaren så det är ganska mycket som ska med bara pga detta.

Så här långt har jag kommit i min packlista...

Sadel
Träns
Brösta
Borstar
Skydd
Torsklevertran
Myggmedel
Pälsglans
Jodopax
Bomull
Helosansalva
Elastiska benlindor
Alsolsprit
Kompresser
Svamp
Bomullstäcke

Det känns som om jag glömmer något....

Är det något som saknas?

Sv: Vad behöver jag ta med?

Extra grimma och grimskaft, kanske?
Annars kan du kanske köpa lite av det nödvändigaste som du sen kommer på att du behöver, väl på plats?

Blir det en kall och regnig sommar kanske hon kan behöva ett regntäck ibland?
Kanske en svettskrapa?
Och ev. vetrap?

En hel hög med schabrak om du inte har möjlighet att tvätta väldigt ofta. På sommaren blir de ju lätt svättiga och smutsiga i hagen vilket ofta sätter sig i schabraken. Viktigt att de är rena!

Är det inte lite jobbigt att släpa torsklevertran över halva sverige? Kan du inte köpa sådana saker på plats?

SanchoPancho skrev:
En hel hög med schabrak om du inte har möjlighet att tvätta väldigt ofta. På sommaren blir de ju lätt svättiga och smutsiga i hagen vilket ofta sätter sig i schabraken. Viktigt att de är rena!

Är det inte lite jobbigt att släpa torsklevertran över halva sverige? Kan du inte köpa sådana saker på plats?

Jag har en liten burk med torsklevertran som jag ska ta med. Alltså ingen stor dunk.

Jag kommer att kunna tvätta så jag ska bara ta 1 reserv schabrak med mig.

Regntäcke behöver jag inte ta med efter som att om det blir jätte dåligt väder så tar jag in henne i stallet och om det regnar lite kan hon gå ute eller söka skydd i skogen.

Svettskrapan ska jag ta med. Tänkte att vi ska både bada och så ska hon tättas.

Grimma och grimskaft måste jag ta med en och så har hon en grimma i transporten.

Tack alla för hjälpen...

Liknande trådar

M
Utrustning Hej! Jag ska ta hem min tidigare sköthäst på foder i två månader i sommar, från mitten av maj till mitten av juli. Får fixa... 2
Svar
25
· Visningar
2 957
Senast: ffengvall
·
P
Utrustning Många hästägare har ju minst 20 olika sårrengöringsmedel, 10 olika typer av bandage och 15 olika salvor i sjuklådan samt 7 olika bett, 6... 2
Svar
32
· Visningar
3 141
Senast: Graendal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Brodd och skydd?
  • Stora shoppingtråden III