Bukefalos 28 år!

Vad betalar ni för hö??

F

fritidsryttaren

Funderar över vad andra betalar för sitt hö.

Jag brukar köpa på storbal för det är så midigt o lasta in o ur men en känsla av snålhet kom fram när dem kostar 300kr st. Tidigare har jag kunnat köpa fjolårets skörd o då betalat 150-200kr st.
 
Sv: Vad betalar ni för hö??

Jag köper storbal med hö. Kostar 1,10 kr/kg :D
 
Sv: Vad betalar ni för hö??

Har köpt hö för 2 kr/kg, det är full analys och med 8.6 MJ och 54.5 smbrp. Småbalar inkl. leverans med kvitto.

Ska även och hämta mer hö nu eftersom ovanstående inte kommer räcka till hela våren, och jag vill köpa nu så att jag Vet att jag kommer klara mig. Detta är också analyserat i småbal, kostar 1,50 kr kg men då får vi åka och hämta. Det var ungefär samma värden på det som på det ovanstående, dock något bättre.
 
Sv: Vad betalar ni för hö??

Har köpt på rundbal o gav då 300kr/st ca 250kg. I det nya stallet finns det tyvärr ingen möjlighet att förvara rundbalat så jag köpte småbal för 1,75/kg
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 514
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 852
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 227
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 547
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp