vad betalar ni i stallhyra..

Sv: vad betalar ni i stallhyra..

Jag betalar 1100:-mån/per box. Då är det kallhyra. Fast han ska höja snart till 1200:-

Ankan skrev:
Betalar 900:- plus moms (1125 inkl)/månad för min häst. Hoon gå rpå lösdrift och allt ingår. All mat och all skötsel, det enda jag eg gör är den hanteringen jag vill ha (hon är 1,5år)

Kan ju tillägga att det finns ridbana, liten innemanege, roundpen och otroliga ridvägar (även om min är lite liten för det ännu). Finns även boxar som får användas vid behov.

Betalar 1650

Får hur mycket hö, halm samt havre jag vill ha
Ägaren till stallet sköter alla fodringar och in och ut släpp
Tillgång till en STOOOR paddock!!
Plus att man får låna deras två transporter gratis när man vill!:bow:

Jag betalar 1000:-
Då ingår hö, strö och utsläpp.

Köper foder själv och vi hjälps åt med insläpp. :smirk:

Jag betalar 500 kallhyra.. Vi är ett kollektivstall så vi hjälps åt med in- och utsläpp. Sen har vi fri tillgång på hösilage i rundbal... Vi delar upp det på 5 pers/bal, alltså typ 30kr/bal... Det är inte analyserat. Spån ingår, torv köper vi för 65/bal och höet kostar 1,50/kg. Fina hagar. Vi har grymt bra ridvägar. Två ridhus inom skrittavstånd, en paddock vid stallet som är halvstor, och en jättepaddock på tio minuters skrittavstånd.

Jag stormtrivs i detta stall...

Jag tror det är 3500:- vi betalar per box, helinackordering. (Fast vi mockar själva.) Men sen är det ju Sthlm så... :smirk: Men dte är ovanligt billigt ändå för att vara Sthlm, med tanke på att vi har så stort ridhus, jättefina ridvägar osv. Kanon! :)

Jag betalar 2470 kr i månaden, i det ingår morgonfodring/täckesbyte/utsläpp på vardagar samt grovfoder. Resten av fodringarna går på rullande schema, vi är rätt många i stallet så det blir ca 3 fodringar i månaden.

1600:- (vitt)
ingår:
in-utsläpp 7 dagar i veckan
morgon,kvälls,nattfodring 7 dagar i veckan (gör iordnign maten gör dock var en själv och sätter fram)

kraft grund
halm

Og så Norske priser..
Jeg betaler;

-1600 kr for boks, luftegård, foring morgen+middag i ukedager, og utslipp i ukedager
-390 kr for flis (tror det er tre trillebårer/uke)
-935 kr for høy (9kg/dag)
-1272 for kraftfor (4l spillers)

Kveldsforinger går på omgang på oppstallører, utslipp i helger sørger hver enkelt for..
Dette blir tilsammen ca 4250 kr..
Har da tilgang til feltbane, ridebane og ridehus (deles med rideskole)

cleopatra skrev:
vet inte om detta är rätt forum men jag skriver här iaf..
jag undrar hur mycket ni betalar i stallhyra... och vad är det som igår där...
hmm jag är ganska ny hyresgäst i vårt stall
men
1600 kronor plus/minus lite till
och där ingår då
box in och utsläpp
mat kraft och korn
hö 10 kg
på och av med täcken

sköter mockningen gör jag själv
700kr extra för anläggningskort
användning av ridhus mm

helgjour och nattningar

Angely skrev:
Jag tror det är 3500:- vi betalar per box, helinackordering. (Fast vi mockar själva.) Men sen är det ju Sthlm så... :smirk: Men dte är ovanligt billigt ändå för att vara Sthlm, med tanke på att vi har så stort ridhus, jättefina ridvägar osv. Kanon! :)

3500kr menar du allvar :confused:
jag tycker att 1600 är svindyrt
men då bor jag ju i och för sig i pajala

Jag betalar 450 kronor per häst(har två), då ingår vatten, el och stolpar.:banana:

vet inte om detta är rätt forum men jag skriver här iaf..
jag undrar hur mycket ni betalar i stallhyra... och vad är det som igår där...

oj...de verkarsom om ja betalar rätt mkt....föratt rida min foderhäst tre gånger i veckan betalar ja 1500 så för alla dagarnasom ja om in kompis rider henne blir de nästan 3500kr men då ingår allt förutom intag o utsläpp på helger då vi har ett rullande schemao mockningen sköter ja själv. dessutom har ja tillgång till ridhus:) vilkaaverhar de s kulle behövajämföra lite priser,tack

jag betalar 450kr/månad då sköter vi allt själva, utsläpp insläpp, fodringar och köper foder och strö själva.. men jag tycker de är billigt och bra. i mitt förra stall betalade jag 200 kr/månad. ;)

*knapplån*

Står i Göteborg. Betalar 3200 kr och då ingår
12 kg hösilage
Alla fodringar och in- & utsläpp alla dagar i veckan
Manege
Paddock
Skrittmaskin

Det är nog varken dyrt eller billigt för att vara Göteborg.

/Malin

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 639
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 465
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar. Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...
Svar
12
· Visningar
998
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka