Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror jag ska gå å lägga mig lästa prata med broccoli.....Pasta med broccoli, tomat och gröna bönor. Mycket gott!
Åh jag behöver hjälp!
Nästa helg ska jag och min pojkvän bjuda på vegetarisk middag, vi blir 6 personer. Det ska dessutom vara glutenfritt. Jag har svårt att komma på någon lite "festligare" mat som uppfyller dessa kriterier, jag tänker ofta pasta när jag tänker vegetariskt och det går ju inte nu... Glutenfria pastan är inte populär hos den som har intoleransen. Det enda vi kommit på är svamprisotto men det har vi bjudit på två gånger förut. Vad gör ni för mat när det ska vara bjudmat?
Åh jag behöver hjälp!
Nästa helg ska jag och min pojkvän bjuda på vegetarisk middag, vi blir 6 personer. Det ska dessutom vara glutenfritt. Jag har svårt att komma på någon lite "festligare" mat som uppfyller dessa kriterier, jag tänker ofta pasta när jag tänker vegetariskt och det går ju inte nu... Glutenfria pastan är inte populär hos den som har intoleransen. Det enda vi kommit på är svamprisotto men det har vi bjudit på två gånger förut. Vad gör ni för mat när det ska vara bjudmat?
Ska ni har trerätters? För som förrätt är ju i så fall en trevlig soppa aldrig fel
Jag googlade tzay (aldrig hört om förut :O ) och det såg ut som att det ota serveras på spett. Hur brukar du göra med det? Och hur smakar det, som qourn typ eller?Tzay och hasselbackspotatis med någon rolig sallad till
Jag googlade tzay (aldrig hört om förut :O ) och det såg ut som att det ota serveras på spett. Hur brukar du göra med det? Och hur smakar det, som qourn typ eller?
Åh jag behöver hjälp!
Åh tack för så många bra tips! Jag ska grunna lite på detta nu och definitivt kolla in bloggen. Vi gillar typ all sorts mat från alla världens kök! Boeuf bourguignon är (förutom jordens krångligaste namn) en av mina favoriträtter, det vore kanske något. Om jag vågar förlita mig på att jag får till smaken på grytan utan köttbaserade buljonger och fonder...Boeuf bourguignon med oumph! istället för kött kanske kan vara något?
Jag har bjudit på det här receptet ett par gånger, tycker att det blir riktigt bra! http://www.javligtgott.se/vegetarisk-boeuf-bourguignon/
Vilken typ av mat tycker ni om att bjuda på? Jag tycker t.ex. det är roligt att laga färska rispappervårrullar till folk, det blir lite som vietnamesisk tacos då folk får plocka själva.
Annars är ju t.ex. indiska grytor enkla att göra båda vegetariska och glutenfria! En god korma kanske?
Eller om ni vill laga mer klassiskt så är ju tipset du fick ovan bra; tzay/oumph! med någon potatis till (har du provat crushed potatoes nån gång? ) med förslagsvis rödvins- eller svampsås till.
Jag kan också tipsa om att spana in bloggen som jag länkade ovan, många bra recept! Allt från tapas till klassisk husman.
Åh tack för så många bra tips! Jag ska grunna lite på detta nu och definitivt kolla in bloggen. Vi gillar typ all sorts mat från alla världens kök! Boeuf bourguignon är (förutom jordens krångligaste namn) en av mina favoriträtter, det vore kanske något. Om jag vågar förlita mig på att jag får till smaken på grytan utan köttbaserade buljonger och fonder...
Åh jag behöver hjälp!