vad blir det för skillnad med ribbat säte?

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Ellie92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 805
E

Ellie92

på ridskolan finns bara vanliga platta sadlar så jag måste fråga här. vad blir det för skillnad om man har en sadel med ribbat säte? eller en sån där med typ "rutor" och långa ränder från framvalvet till bakvalvet typ. eller är det bara utsmyckning kanske?

Sv: vad blir det för skillnad med ribbat säte?

ingen som vet? :confused:

Sv: vad blir det för skillnad med ribbat säte?

Det ribbade sätet fanns ofta på islandssadlar förr, har väl frångåtts rätt mkt på senare tid. Det ribbade sätet är mer tilltalande när man rider långturer genom att det är mjukare och mer stoppat. Stoppningen kan ibland innebära att det känns som om man kommer längre ifrån hästen men beror ju också på bommens konstruktion och bossornas tjocklek.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 742
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka