Vad bör man INTE ge till smådjuren?

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Dolores_88
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 902
D

Dolores_88

Någon som har koll på det? :confused:
Växter/fodersorter/bröd/grönsaker osv.

Kaniner i mitt fall, men hamstrar, marsvin, råttor, möss osv.. Ja, ni vet väl vad smådjur är??

Hamstrar ska man iaf inte ge citrusfrukter har jag läst, (som citron, apelsin m.m) eftersom det är för surt för deras magar. :angel:

Det är ju olika för olika djur!
Degus t ex ska inte ha fet och söt mat, som nötter, solrosfrön och frukt, då de lätt utvecklar diabetes.

Om du kollar i en flora så står nog där vilka växter som är giftiga.
Annars vet jag inte riktigt vad som inte är bra för kaniner.
Inte alltför mycket söta kex......hm, känner mig skyldig själv. Min skutt ääälskar Kornmo (det är väl inte alltför dåligt, men inte heller helt nyttigt).

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
741
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen... 2
Svar
28
· Visningar
1 003
Senast: Kirre
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 982
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka