Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det är en vanlig felskrivning/missuppfattning. Ett rakt tränsbett är INTE en stång. Det är rakt, odelat, oledat eller rakt mullenmouth, men INTE en stång.
Man syftar alltså på att bettet inte är delat och då tycker folk att det är en stång. Men en stång är ett stångbett och har egentligen inget med mundelen att göra.
Tränsbett kan alltså aldrig vara stångbett.
Det finns en typ av stångbett som kallas för pumpstänger, där mundelen har ett visst spelrum i skänkeln, den kan alltså löpa en bit. Så jag skulle nsarare säga att det är kinnkedjan som utgör huvudskillnaden mellan ett stångbett och ett bett av gag-typ (gags, pessoa, hissbett med flera).
Jo, visst är det kinnkedjan som gör skilnaden. Men jag har aldrig sett ett stångbett med löpande mundel (förutom islandsstången, men det är fortfarande ingen som har kunnat förklara hur det blir en stångeffekt av det..). En pumpstång? Aldrig hört om! Men okej, då tar jag tillbaka dedär
Det är mycket möjligt att du har sett en pumpstång utan att reflektera över det. Oftast kan mundelen bara löpa 1-2 cm i skänkeln. Det gör att det blir lite fördröjning innan kedjan tar i, och en smula mer tryck på nacken.
Juridik & Ekonomi
skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation.
Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Hundavel & Ras Jag funderar alltid i "pudeldiskussionerna" på vilken pudel vi pratar om? Det är JÄTTEskillnad mellan standard/storpudeln och de andra...