Bukefalos 28 år!

Vad får vi delta i?

Bukefalist

Trådstartare
Har en unghäst 09.a
Reggad i ASVH e: godkänd hingst u: okänt sto
Har deltagit i fölvisning utom tävlan, fick 43 eller 45 poäng ( har inte omdömmet framför mig just nu ).

Frågan är VAD får vi delta i framöver?
3 årst test?
3 års championater?
4,5,6,7 års championater?

visningar som 2 års?

Kan nämna att han numera är vallack ;)
 
Sv: Vad får vi delta i?

Som jag förstår det så är det endast de öppna championaten du får deltaga i dvs 5-7års, så fick jag det sagt till mig som också har en avkomma u sto utan stam. Mitt är ett sto och min tanke är att faktiskt fortsätta avla på henne om hon visar kvalitet;)
 
Sv: Vad får vi delta i?

Jag förstår likadant som du.

Se undrar jag vad det är för 2-års TS skriver om?

Tillägger, kan få visas på treårs och kvalitet utom tävlan.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad får vi delta i?

Fel av mig att nämna 2 års då det i MITT tillfälle inte är aktuellt då jag har en numera vallack ;)

Någon som vet vart jag kan hitta regelverk över vad som gäller inom ASVH´s regi?

Fick detta mailsvar från dem nyss - blev inte så mycket klokare..
Någon som kan förklara för mig?

Citat ur mailet;
"Vilka regler som finns för att få delta i ASVHs arrangemang finns reglerat i respektive regelverk."

"I Svenskt Avel och Sportchampionat får alla hästar registrerade i ASVH delta inom tävlan."
 
Sv: Vad får vi delta i?

Tillägger, kan få visas på treårs och kvalitet utom tävlan.

Vad är detta 3 års och kvalitet?

Jag är ny inom detta område och därmed inte så införsatt, hoppas någon vill vara vänlig att förklara för mig så jag får lite mera "Kött på benen" och evt. kan planera..
 
Sv: Vad får vi delta i?

Det är officiella avelsvärderande bedömningar.

På treårstest visar du hästen i löshoppning, lösgalopp, skritt, trav och exteriör för hand samt gör ett enkelt ridprov.

På kvalitetsbedömningen visas hästen för veterinär, riden i alla tre gångarterna, exteriörbedömning samt hoppning. Där kan man välja uppsuttet eller löshoppning.

Gå in på ASVH http://www.asvh.se/ och kolla under bedömningar för mer info.
 
Sv: Vad får vi delta i?

Även 4-års är öppet för alla asvh hästar oavsett pappersfärg.

Så 4-7 år i sportschampionaten, läste lite snabbt att de verkar ha infört en öppen klass på kvaliteten också där det går att få bedömning på ej startberättigade asvh hästar även i "fel" ålder men har inte kollat upp det noggrannare. Här nere i Skåne tex är det vad jag hört helt kört att kunna starta utomtävlan på 3 års då testen alltid är fulla, men hittar man en visningsplats med färre starter så går det nog.
 

Liknande trådar

Avel Hej, Har ett lettiskt sto som får grå papper. ASVH godkänner inte Lettiska stamboken och hennes pappa är endast godkänd i Zdpf, dvs...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: Görel
·
Avel Jag har precis köpt en 3 årig P.R.E korsning där pappa är godkänd P.R.E hingst och mamma är hbl med gröna papper. Den är reggad som...
Svar
3
· Visningar
1 280
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp