Vad för bedömning?

Thehitchhiker

Trådstartare
Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart!
I propositionen står det att det är "bedömning enligt dressyrryttartävling". Programmet är LB:1. Vad betyder bedömningen?
Förra året så var det en "helhetsbedömning ", med samma program. Har försökt googla men hittar ju inget...
 
Dressyrryttartävling låter för mig som en "vanlig" tävling, dvs vanliga programmet som bedöms som det ska i protokollet.
Eller om de skrivit fel och menar "ryttartest" och då handlar bedömningspunkterna i protokollet om ryttarens sits och inverkan, och inte lika mycket om varje specifik rörelse i programmet.

Ryttartest har ju använts som bedömning på tidigare riksmästerskap vet jag i alla fall. Jag tror det lättaste blir om du frågar din ridlärare som du kanske pratat med när du anmälde dig, eller så mailar du till kontaktpersonen i proppen, eller till tävlingssektionen i ditt distrikt.
 
Dressyrryttartävling låter för mig som en "vanlig" tävling, dvs vanliga programmet som bedöms som det ska i protokollet.
Eller om de skrivit fel och menar "ryttartest" och då handlar bedömningspunkterna i protokollet om ryttarens sits och inverkan, och inte lika mycket om varje specifik rörelse i programmet.

Ryttartest har ju använts som bedömning på tidigare riksmästerskap vet jag i alla fall. Jag tror det lättaste blir om du frågar din ridlärare som du kanske pratat med när du anmälde dig, eller så mailar du till kontaktpersonen i proppen, eller till tävlingssektionen i ditt distrikt.
Tack för svar!😊 Förra året var det ryttartestbedömning på både uttagningen och själva "finalen", men iår var det "vanlig" bedömning .
 
Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart!
I propositionen står det att det är "bedömning enligt dressyrryttartävling". Programmet är LB:1. Vad betyder bedömningen?
Förra året så var det en "helhetsbedömning ", med samma program. Har försökt googla men hittar ju inget...
https://ridsport.se/download/18.157...91/Protokoll_RyttartestDressyrryttaretest.pdf

Skulle tro att det är dressyrryttartest bedömning men fråga på ridskolan
 
Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart!
I propositionen står det att det är "bedömning enligt dressyrryttartävling". Programmet är LB:1. Vad betyder bedömningen?
Förra året så var det en "helhetsbedömning ", med samma program. Har försökt googla men hittar ju inget...
Liten "uppdatering". Det var en "helhetsbedömning"!
 
Vad är en "helhetsbedömning"? 🤔 Aldrig hört.
Jag vet inte vad det heter på riktigt, men man bedömer inte varje rörelse, utan ryttarens sits, hjälpgivning, hästens lösgjordhet etc. Min ridlärare sa vad bedömningen hette igår, men det kommer jag ju inte ihåg...
Den används hursomhelst vid dressyrryttartest.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 753
Senast: Mia_R
·
Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 716
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 486
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp