Bukefalos 28 år!

Vad för sorts fux?

smallsteps

Trådstartare
Jag har alltid trott att hon är svettfux (chestnut) men kallat henne leverfärgad eftersom hon har exakt samma färg som levergodis till hundar. Efter att ha träffat henne i sex år har jag insett att hon mörknat betydligt under åren som gått. Vad säger ni, vad har hon för färg?

endofmay-039_149317017.jpg

(till vänster)

endofmay-051_149322128.jpg

(i mitten bakom "fux-fuxen")

imgp1441-kopia_115020425.jpg
 
Sv: Vad för sorts fux?

svettfux på svenska :)
står som chestnut iaf ipå Amerikanska :)
 
Sv: Vad för sorts fux?

Jag tycker det är verkligen svårt att se på dessa bilder att hon skulle vara något annat än svettfux/chestnut.

MEN jag har oxå sett gulsvarta hästar som kan se ut som väldigt mörka fuxar....
Och just det "brända" i manen, att det är liksom i topparna men inte hela manen får mig att börja fundera........

Är det gentiskt möjligt att hon skulle kunna vara en gulsvart ?
Vad är det för färg på hennes föräldrar ?

Gulsvart är smokey black på engelska, det är inte så vanligt att hästar bedöms ha den färgen ( speciellt inte inom quarter, om de nu är en quarter förstås ;) ), ofta märks det inte förrän det ploppar ut en gul avkomma som inte borde kunna vara gul :)
 
Sv: Vad för sorts fux?

Jag vet inte vilken färg hennes föräldrar har, men jag vet att hon har ett halvsyskon som är palomino..

Hon är quarter/fullblod :)
 
Sv: Vad för sorts fux?

Halvsyskon på mammans sida eller pappans sida ?
Tyvärr hjälper det inte för det kan komma från den andra sidan.....

Vet du vad föräldrarna heter då ?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
668
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 191
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 745
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp