Vad för benskydd? Hjälp!

Heddan

Trådstartare
Hej!
Jag är en riktig amatör när det kommer till benskydd, och skulle därför behöva lite proffshjälp från er ;)

Min ponny får ganska mycket skrapsår när jag rider i skogen, då det är ganska risigt. Jag har därför tänkt nu att jag ska börja använda benskydd, men oinsatt som jag är har jag ingen aning om vad för slags skydd jag ska använda. Funderade på vanliga lindor, men så hörde jag att det kunde vara mer till skada än nytta om man lindar fel. Jag är väl ingen direkt "van lindare", så jag är rädd att jag skulle linda "fel" isåfall. Så - vad använder ni för skydd när ni rider i snårig skog?

Sv: Vad för benskydd? Hjälp!

Sök här på forumet eller googla på Professional´s choice. Den typen av skydd är nog mest lämpad för din häst. Finns olika kvalitet och olika prisklasser men proffesional´s chioce ska vara bäst om man tror bukefalisterna.

Jag har aldrig haft benskydd på min häst alls, vi rider i/på det mesta från slät väg till ren snårskog :angel:

Det bästa är väl heltäckande skydd, t.ex. Professional´s choice som nån skrev som skyddar hela benen, rekomenderar också hööks billiga damasker (horse guard) har dem själv och är jättenöjd funkar bra på min fummelpälle, dock börjar de bli lite slitna nu efter snart 2år, men helt klart värda sitt pris :)
och billiga så man kan köpa nya om de skulle gå sönder ;)

Tack för svaren!:bow:

rekomenderar också hööks billiga damasker (horse guard)

Jo det var dom jag funderade på, då jag gärna vill ha något billigt till att börja med, eftersom att jag vill testa och se hur det funkar, och om det är värt att fortsätta med och isåfall skaffa något bättre :)

Ska även ta och kolla upp Professional´s choice!

Det borde nog fungera med damasker som är lix rumt om =D någon som fattar.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 744
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka