Vad för bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare safina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 798
S

safina

Jag är total nybörjare när det gäller bett, har köpt min första häst, en D ponny. Har upplvet henne som stark, har svårt för att få stopp på henne (hon skenar inte) utan att få henne att stå stilla. detta händer inte hela tiden under ridningen, utan när hon vill gå hem eller har blivit extremt rädd för något. Hon står och stampar på stället, men hon stannar inte så att man kan hoppa av. Rider henne på 3 delat och jag har ingen erfarnhet av några andra bett, då jag rider på ridskola och alla där har 3 delat. Förra ägaren red henne på 3 delat och ponnyhackmore, men det ska man väl inte använda om man ridit i 2 år?

Några tips på vad man ska använda eller göra. Träna det förstår jag ju. men den förra ägaren beskrev henne som stark, tyvärr köpte jag henne av ett försäljningstall och de visste ju inte så mkt om henne. Nu har jag hittat 2 tidigare ägare till henne och de beskriver henne som snäll vid uteritt aldrig bockat eller stuckit, men STARK.

Sv: Vad för bett?

Om hon är snäll men stark så skulle jag säga att problemet ligger i grundutbildningen, fortsätt på två eller tredelat men ta hjälp av en duktig tränare som kan hjälpa dig med att ta tag i problemet! När du är själv så ta dig tid att stanna, få henne att stå still innan hon får gå iväg och gör detta måånga gånger. Funkar det i skritt men inte i trav så gör många övergångar väldigt tätt, och om du har tillgång till paddock eller ridhus så stanna i väggen om du måste, hästen måste lära sig att tygeln betyder stopp, funkar det inte i skritt så stanna där tills det funkar! Men som sagt, eftersom du inte har ridit så länge, ta hjälp av en duktig tränare som hjälper dig!!

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
431
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 395
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 034
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka