Vad för bett?

Armani__

Trådstartare
Ska vänja min lilla shettis vid träns och bett snart.
Har aldrig varit med såhär från början innan. Vad rekommenderar ni för typ av bett som första-bett? Tycker det är en hel djungel och det är så svårt!

Sv: Vad för bett?

Skulle ta ett vanligt tunt tredelat eller rakt, kanske i syntet. Absolut inte för tjockt, eftersom att det är en liten shettis. :)

Tack, jag är inne på precis samma spår som du.
Vart hittar jag ett tunt tre-delat bett? Vad är skillnad på tredelat briddong (stavning?) och vanligt tredelat tränsbett?

En sak till!
Vd tror ni, vad har en liten shettis för strl på bett? Hon är ju ganska stor och välväxt och huvudet är hyfsat regält, men jag har ingen aning. Har ju aldrig haft en såhär liten häst innan :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
251
Senast: Nevermind
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 797
Senast: cirkus
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
576
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka