Vad för dressyr sadel?

nexxa

Trådstartare
Har tyvärr inga vidare bilder att lägga upp och har heller inte tillgång till digitalkamera..dock har jag en ny inköps Jacson Jean Luc x-vid, Knights passade också. (Hopp)

Kan man från det få något hum om vad som skulle tänkas kunna ligga bra på min häst (dressyrsadel) kommer ta ut sadelutrpr. när det blir aktuellt, men vill gärna veta ungefär vad som skulle kunna passa

Sv: Vad för dressyr sadel?

New England och Jean Luc är väldigt lika i passformen...

Dt vore bättre om du la upp bilder istället.... (de jag har sett har inte varit så bra...)

Har inga bättre bilder :o
Om jag kan få fatt i något att fota med så kan jag lägga in bilder om ett par dagar..!

Gör så :)
Åh, jag är också sugen på en dressyrsadel... Jag har hittat en Albion k2 i 18" i stl W som borde passa hästen.. För knappt 8000 och den är skitfin........ Jag är så frestad... Den är iofs brun, men wtf. Jag är också så sugen på den där Clinchern från Ingdams och islandsmodellen av Massimo
Ser ut såhär:

G6003.jpg

Fast utan packringarna förstås ;)

Åååhh... jag vill ha en sadel...

Den var riktigt fin ju! Skönt att slippa ringarna kanske :angel:
Hur går det i allt sadelletandet frässten, hittat något som passar öht?

Ja, men om man vill få med långa stroppar och utan ringar tar det 8-12 veckor :eek: :eek:

Jag måttbeställde en Passier som inte passade ju, och så var dom här förra veckan och hämtade den och den kommer tillbaka om 3 veckor. Så jag kommer alltså ha varit minst 2 månader utan någon vettig sadel. Har ju en som jag kan låna men den är ju inte så bra, jag kan ju inte rida bra i den liksom....

Men jag kommer ju inte hoppas alltför mkt nu. Jag får väl räkna med att sadeln inte passar. Det kommer ju vara något som inte stämmer iaf... Det är det ju alltid....
Jag har ju bara haft otur rakt igenom ända sen jag började skolan...

Går han bra att rida barbacka då? Annars blir det ju himla knepigt..ingen annan i stallet kan förbarma sig och låta dig få testa runt bland 'alla' sadlar? Eller så bara 'lånar' du någon :angel:
Skämtosido.Hoppas verkligen Passier passar nu...vad för sadlar har du testat?

Jag har en barbackapad som jag lånar... Och ahr en lånesadel men den ligger inte helt bra ju...

Jag ahr redan provat det mesta som finns i stallet, och den endasom passade riktigt bra var ju den där Lemetex Stylist som det har varit så många trådar om... Men det var en 31 och ägaren till sadeln trodde Nasse (pållen) skulle töja ut den.
Så den fick jag inte låna...

Åh... märken jag provat:
Jensen, Frank Baines, Albion, Stübben, Zaldi, County, Mustang, Kingston, Griffin, Lovatt & Ricketts / Arabian, Jorge Canaves, Globus, Amerigo, Dominus, Passier, Clincher, Fryso, Lemetex, Equipe, Jaguar, Olympic, Trainers, Kieffer, Childeric, Prestige, Spalding Chapman, Sommer, Pariani, Jacson, HdR, Klaus Reineker, Kentaur, Wintec, CTD/St Martin, J Haglund, Röösli ...

Hm... tror inte jag har glömt nån nu... Jag har provat allt från islandssadlar till fälttävlanssadlar av dessa märken (har ju inte provat alla deras modeller, men jag har provat alla deras modleler som är värda att prova på min häst) men bara hittat några få som har funkat...

Hej!
Vill bara säga att om man har en Jean Luc hoppsadel från Jacson så är det inte säkert att New england passar...
Jag har haft en Jean Luc hoppsadel och skulle sen köpa en dressyrsadel, New England, men den passade inte...

Diabolical_Kitten skrev:
Jag har en barbackapad som jag lånar... Och ahr en lånesadel men den ligger inte helt bra ju...

Jag ahr redan provat det mesta som finns i stallet, och den endasom passade riktigt bra var ju den där Lemetex Stylist som det har varit så många trådar om... Men det var en 31 och ägaren till sadeln trodde Nasse (pållen) skulle töja ut den.
Så den fick jag inte låna...

Åh... märken jag provat:
Jensen, Frank Baines, Albion, Stübben, Zaldi, County, Mustang, Kingston, Griffin, Lovatt & Ricketts / Arabian, Jorge Canaves, Globus, Amerigo, Dominus, Passier, Clincher, Fryso, Lemetex, Equipe, Jaguar, Olympic, Trainers, Kieffer, Childeric, Prestige, Spalding Chapman, Sommer, Pariani, Jacson, HdR, Klaus Reineker, Kentaur, Wintec, CTD/St Martin, J Haglund, Röösli ...

Hm... tror inte jag har glömt nån nu... Jag har provat allt från islandssadlar till fälttävlanssadlar av dessa märken (har ju inte provat alla deras modeller, men jag har provat alla deras modleler som är värda att prova på min häst) men bara hittat några få som har funkat...

Du skulle kunna prova Edinburgh, En prisvärd och bekväm sadel, passar de flesta hästarna,

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
628
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 595
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka