M
mooi
I början/mitten av januari åkte jag på bra med stryk i en olyckshändelse i stallet och fick ta en tripp till sjukhuset, fick en spark i buken + blev trampad och även allmänt blåslagen efter närkontakt med en boxdörr. På plats skiktröntgades buken och jag lades in efter fynd där som behövde observeras. Jag hade nackspärr och kunde inte luta huvudet åt ena hållet. Ingen undersökning av nacke/rygg (jag gick själv in på akuten osv så var fullt mobil).
Det mesta gick över rätt fort men det som jag trodde var ett blåmärke på ryggen verkar inte ha varit det. Följer man "tornutskotten"(?
) ett efter ett så finns det en punkt mellan två st som gör satans ont. Det gör inte ont vid rörelse men nuddar man punkten så gör det ONT.
Även nacken är inte som den ska, har redan nackproblem sen innan (saknar tex en disk) och det känns som att just det området fått sig en törn.
Har pratat med sjukhuset eftersom jag undrar hur lång tid jag ska förvänta mig att detta ska ta, och jag är kallad till röntgen av rygg och nacke på måndag -eftersom det aldrig gjordes vid händelsen. Så, jag får väl nåt svar relativt snart men är ändå nyfiken på vad ni tror.
Vad kan jag ha gjort i ryggen som inte är ett vanligt blåmärke?
Det mesta gick över rätt fort men det som jag trodde var ett blåmärke på ryggen verkar inte ha varit det. Följer man "tornutskotten"(?
Även nacken är inte som den ska, har redan nackproblem sen innan (saknar tex en disk) och det känns som att just det området fått sig en törn.
Har pratat med sjukhuset eftersom jag undrar hur lång tid jag ska förvänta mig att detta ska ta, och jag är kallad till röntgen av rygg och nacke på måndag -eftersom det aldrig gjordes vid händelsen. Så, jag får väl nåt svar relativt snart men är ändå nyfiken på vad ni tror.
Vad kan jag ha gjort i ryggen som inte är ett vanligt blåmärke?