Vad för sorts träns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bubben91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 074
B

Bubben91

Vad för sorts träns tycker ni passar bästtill en pålle med sort brunt huvud med mycket svart pannlugg?
Hans huvud är brett och stort - xfull.

Just nu har jag ett träns med remontgrimma vilket han är fin i men jag är sugen på att köpa ett nytt träns och undrar vad ni skulle tycka vore fint?
Han gapar inte något nämnvärt.

Så, fram med alla era idéer!:banana:

Sv: Vad för sorts träns?

ett svart träns med ganska stora guldspännen hade nog varit fint =)
eller ett vanligt med bred vitfodrad nosgrimma...

Vad för sorts träns tycker ni passar bästtill en pålle med sort brunt huvud med mycket svart pannlugg?
Hans huvud är brett och stort - xfull.

Just nu har jag ett träns med remontgrimma vilket han är fin i men jag är sugen på att köpa ett nytt träns och undrar vad ni skulle tycka vore fint?
Han gapar inte något nämnvärt.

Så, fram med alla era idéer!:banana:

Det typ av träns och nosgrimma som han trivs i :grin:
Du kan ju inte välja träns enbart efter utseende. Däremot kan jag tänka mig att ett rejälare träns ser mer estetiskt ut på en grov pålle. Nättare träns passar i mitt tycke bättre på nättare huvuden.

Stort huvud= träns med breda remmar. Gärna ganska stora spännen också.
Vilken nosgrimma du väljer beror på vilken som passar hästen bäst. Du kanske inte behöver någon alls?

Svart eller chokladbrunt träns med ganska breda remmar. Gärna en bred engelsk nosgrimma med vit fodring! Det skulle vara snyggt :) Fast om du inte behöver nån nosgrimma kan du ju skippa den till vardags.

Jag har haft engelsk nosgrimma, achengrimma, remont och utan nosgrimma och jag har egentligen aldrig märkt någon skillnad på honom. Däremot skulle jag aldrig köpa ett pullemanträns och sätta på honom för det behöver han inte men annars tycker jag att jag kan välja vilket sorts träns jag vill.

Jag ska rida utan nosgrimma ett tag framöver och se vad han kan tänkas hitta på sedan får vi se. Men ett grovt, svart träns med stora guldspännen låter bra, eller silver för den delen ;)

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 117
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 329
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 781
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 916
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025