Vad förderar ni???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TotallyLost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 1 751
Sv: Vad förderar ni???

Höga, därför att de skyddar mer.
Har man en häst som accepterar dem så skulle jag köpa dem, helt klart!

I dagsläget inga alls eftersom han vägrar åka transport med skydd på.

Men som ovanstående skrev, har man en häst som accepterar höga skydd skulle jag helt klart föredra det. Skyddar bättre.

Höga för de skyddar mer o sitter bättre

höga av den enkla anledning attd e skyddar emr och bättre sen sitter de oftast bättre med tycker jag.

Inget av det. Lindar istället, både jag och hästen föredrar det.

Men om hästen skulle acceptera höga bakskydd mer och om jag kanske hade bråttom någon gång så skulle jag klart föredra de höga.

om man nödvändigtvis ska ha transportskydd tycker jag att man ska ha höga

själv kör jag med enbart boots, och höga transportskydd endast om han är broddad

jag föredrar höga för dom skyddar mer men hästen föredrar låga! :D :p

de högs skydden därför att de skyddar beten bättre hela vägen upp till hasen. dessutom så tycker jag att dom sitter mycket bättre!

Höga tycker jag är bättre eftersom dom ger bättre skydd, de flesta accepterar dom oftast efter en tid också. Gärna så får de vara lite "hårdare", t.ex. Mark Todds och Event verkar vara väldigt bra.

Låga skydd, skyddar ju mindre och dessutom har dom oftast en tendens att glida ner. Men om man t.ex. har lindor eller andra skydd under, när man t.ex. åker till en träning och inte har så långt, så kan dom vara bra att dra på.

Men generellt sett så föredrar jag alltså höga, eftersom dom gör mer nytta.

helt klart höga för de skyddar mkt mer och känns mer rejäla lixom!

333.jpg

Höga skydd

Jag föredrar höga benskydd men min häst föredrar de lägre så det blir låga. Däremot så accepterar han hööks benskydd som sitter halvhögt på honom i alla fall så vi åker med sådana om vi åker :devil:

Om du bara har att välja på bucas och bucas så skulle jag ta de låga, fär att de sitter bettre enligt mig. Jag gillar inte alls passformen på bucas höga.

Det beror på vilken häst det är,men överlag så föredrar jag höga skydd..just för att dom skyddar mer.

Har de höga Bucas o tycker att de är KANON! Bra passform, sitter verkligen uppe ordentligt, enkla att ta på o av. Super, rekommenderar!

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 921
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
285
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en häst med grova ben där Veredus strl M är för tighta, men är rädd att L blir för höga. Är det någon som har mått på Carbon Gel?
Svar
0
· Visningar
96
Senast: feel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka