Vad föredrar ni på fötterna?

Koppen

Trådstartare
Jag längtar tills jag kan sätta på mig mina jodphurs och gaiters igen! Stövlarna har jag lagt på hyllan. Jag tycker det är skönast att rida med ankeln hyfsat rörlig. Vad tycker ni? :)
Börjar bli riktigt trött på den här kylan nu och jag svettas i mina Höga Kustenstövlar! :eek:

Sv: Vad föredrar ni på fötterna?

Jag använder numera jodphurs eller ett par mer ordentligt fodrade kängor. Precis som du så tycker jag att ankeln blir för stel i stövlar, så nu står de och dammar igen i källaren.

Jag tycker tvärtemot mkt mer om att rida med stövlar. Just för att ankeln FÅR stöd. Dessutom får jag skavsår om jag inte har ngt upp på benen. Fast nu på vintern har jag mina stallskor eller jodphurs.

mina MH stable loafers i skinn eller vad man ska säga, och mina nappachaps

jag rider alltid med läder stövlar, jämt o ständigt, jag har 3 st par :) som jag annvänder efter vad jag känner för, dom absolut favoriterna är dock tävlings stövlar, dom anndra är dressyr stövlar och 3 paret e dom perfekta skogs/träning stövlar, har även tävlat o dom .:)

Det är väldigt skönt nu på vintern att rida med stövlar tycker jag. Har ett par muckboot, Tyne stövlar som är jättevarma och sköna. Plus att dom är ganska mjuka ( specialgummi ) så man blir inte onödigt låst. Fast på sommaren har jag ridskor och funderar på att börja rida med chaps igen, för säkerhetens skull ( en tjej som jag var ute och red med gjorde illa sig rejält i foten när hästen råkade hoppa på henne när vi skulle över ett dike:eek: . Om hon hade haft mina stövlar skulle hon antagligen varit helt "hel" nu )

Jag älskar mina Königs stövlar, känner mig så snygg när jag har dom på mig!

Rider året runt i jodphursskor o shortchaps!
för att inte frysa på vintern har jag ULLstrumpor (inte bomull!) och sen tjocka ridstrumpor ovanpå det.

Mina graningestövlar är helt klart de skönaste iaf! (sen om de är så snygga är ju en annan sak)

Kängor och Shortchaps :p

Stövlar e så obekvämt.. Varesig det är Cavallo dressyrstövlar i läder eller sånadär vinterstövlar från Börjes. Stövlar = Never again :angel:

Mina Shortchaps som jag köpte på Scandinavium för 3 år sen är underbara :love: Det bästa köpet jag gjort!
Till det har jag mountin horse skor, jättesköna dom me ;)
Till tävling har jag läderstövlar :D

Har så gott som alltid mina easy rider steel och short chaps. Kan låna ett par stövlar om jag ska ta in hästar och det är mkt blöt och jag ska rida ngra hästar till efter men det är väl det enda...

läderstövlar såklart :D
men funderar på att köpa segio grasso gaiters och skor till sommaren iaf.

Jodpurs och shortchaps i läder till träning och tävling. Bara jodpursen till vardags sommartid och nu på vintern har jag Dafna vinterkängor med lösa ull"tossor" i. Helt underbara; man fryser aldrig! Dessutom håller de en mindre evighet, och med tre par ulltossor behöver man aldrig bekyra sig över att skorna inte hunnit torka ordentligt.

*lån*

Jag kan inte rida i bara skor, blir alldeles för "fladdrigt". Måste ha short chaps, eller mina läderridstövlar.

Vanlig sadel måste jag börja rida med stövel. Bara för att ge stödet åt mina vrister och då ha en stadig skänkel.
Men i westernsadel hoppar jag upp helst med skor, t o m gympaskor funkar.

Nu på vintern blir det Hansbos Dojjankängor och shortchaps. Det enda som håller mig varm. Men annars föredrar jag att rida i ridstövlar.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 788
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 303
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 029
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka