Vad gäller nu för tiden?? Klä mig!

Jag är inte heller förtjust i bling. Speciellt inte på hästarnas grejer. Jag gillar att hästarnas saker ska vara stilrena. Tycker tex att läder är vackert i sig självt. Behöver inga pärlor eller glitter.
@the_connemara
 
*kl*

Haha jag inser att jag kommer att bli fattig när jag läser den här tråden…
Har hållit på med galopphästar de senaste 10+ åren och alltså levt i jeans, gamla t-shorts, shortchaps (jeansfärgade ;) ) jodphurs, racesafe säkerhetsväst och såklart jockeyhjälm med färgat överdrag. Hästen kom till skada och nu ska vi försöka bli ridhästekvipage.

Efter att ha läst igenom den här tråden vågar jag nästan inte boka en dressyrträning innan jag har köpt ridbyxor, nya chaps, ny hjälm och nya tröjor… :rofl: Lägg där till att vi inte har skaffat en ridhästsadel ännu :angel:
 
Oj vilken fantastiskt bra tråd. Jag sitter i sitsen att jag inte har ridit på 2,5 år och snart ska jag upp i sadeln för att ev. få praktikplats i ett hoppstall!
Man vill ju se prydlig ut då, och se till att de nya ridgrejorna som måste införskaffas inte är skit men det är tämligen svårt när man inte hängt med i "ridmodet" haha.
Funderade på att införskaffa en sådan här Spooksväst, men bor i Vänersborg/Göteborg och har kollat lite hästaffärer här och har inte hittat den. Vill gärna prova den i affär innan jag köper, har nämligen hört skilda meningar om storleken på västen.

Ridbyxor har jag några pikeur sedan tidigare så det håller väl antar jag? Har oförskämt mycket Kingsland och en hel del som inte är snyggt utan som jag köpte för att "Ja men det är ju Kingsland" haha.... Aja, dags för uppdatering i ryttargarderoben även för mig :rofl:
 
Oj vilken fantastiskt bra tråd. Jag sitter i sitsen att jag inte har ridit på 2,5 år och snart ska jag upp i sadeln för att ev. få praktikplats i ett hoppstall!
Man vill ju se prydlig ut då, och se till att de nya ridgrejorna som måste införskaffas inte är skit men det är tämligen svårt när man inte hängt med i "ridmodet" haha.
Funderade på att införskaffa en sådan här Spooksväst, men bor i Vänersborg/Göteborg och har kollat lite hästaffärer här och har inte hittat den. Vill gärna prova den i affär innan jag köper, har nämligen hört skilda meningar om storleken på västen.

Ridbyxor har jag några pikeur sedan tidigare så det håller väl antar jag? Har oförskämt mycket Kingsland och en hel del som inte är snyggt utan som jag köpte för att "Ja men det är ju Kingsland" haha.... Aja, dags för uppdatering i ryttargarderoben även för mig :rofl:

Jag bor i ditt område, och gällande Spooksvästarna så finns de på Hööks i Uddevalla och säkert på Hööks i Göteborg :)
 
Jag bor i ditt område, och gällande Spooksvästarna så finns de på Hööks i Uddevalla och säkert på Hööks i Göteborg :)

Okej, kollade Hööks i Göteborg (hisings backa) och där fanns det inte en enda väst. Var väldigt besviken. Tänkte åka till Uddevalla men det blev inställt i sista sekunden och jag ångrar väl det nu. Behövde den egentligen innan onsdag men kommer inte hinna dit :/ Tack i alla fall. Får ta mig en tur dit så fort jag har tid.
 
Okej, kollade Hööks i Göteborg (hisings backa) och där fanns det inte en enda väst. Var väldigt besviken. Tänkte åka till Uddevalla men det blev inställt i sista sekunden och jag ångrar väl det nu. Behövde den egentligen innan onsdag men kommer inte hinna dit :/ Tack i alla fall. Får ta mig en tur dit så fort jag har tid.

Rörande storlek så har jag själv S på min (jag är ca 36:a). M hade passat bra med (plats för en tröja till), men jag valde S -och får plats med fleecetröja under utan att kvävas :p
 
Min mor meddelade nyss att hon varken hittade min ridjacka, ridbyxor eller mina täckbyxor som hon skulle ta med sig när hon kommer och hälsar på mig här i sydvästra Sverige. Nu behöver jag alltså nytt av allt detta:

Några tips? :D Eftersom det är en del jag behöver så uppskattar jag olika alternativ, dvs kvalite-dyrarevarinter men även budgetvarianter.
 
Min mor meddelade nyss att hon varken hittade min ridjacka, ridbyxor eller mina täckbyxor som hon skulle ta med sig när hon kommer och hälsar på mig här i sydvästra Sverige. Nu behöver jag alltså nytt av allt detta:

Några tips? :D Eftersom det är en del jag behöver så uppskattar jag olika alternativ, dvs kvalite-dyrarevarinter men även budgetvarianter.

Ett besök på Horze i Malmö kanske? Borde lösa problemen
 
Spooksvästen har jag i S, de är mindre än "normalt" i storlekarna. :)

Täckbyxor har jag bojkottat helt. Kör på fodrade rainlegns f.n. men hade gärna haft ett par hellånga chaps istället. :)
Ridbyxor med silikon föredrar jag, köpte mina första Animo för någon vecka sedan, är supernöjd!
När det gäller jacka hade jag satsat på något med hög krage, typ Iris Bayer eller Spooks

Kul att förnya garderoben :love:

/Världens största prylnörd
 
Min mor meddelade nyss att hon varken hittade min ridjacka, ridbyxor eller mina täckbyxor som hon skulle ta med sig när hon kommer och hälsar på mig här i sydvästra Sverige. Nu behöver jag alltså nytt av allt detta:

Några tips? :D Eftersom det är en del jag behöver så uppskattar jag olika alternativ, dvs kvalite-dyrarevarinter men även budgetvarianter.
MyOne har rea, även Hööks, så kolla där.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 276
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: Wonna
·
Hästmänniskan Detta ämne har ju varit uppe förut och jag vet egentligen inte vad jag vill med denna tråd. Grejen är att jag känner mig som om jag är...
Svar
19
· Visningar
1 717
Senast: JessicaM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp