Vad gäller för ålder?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare lilla_myran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 429
L

lilla_myran

Vad gäller för ålder för att tävla ponny exakt egentligen?

Jag har hört två olika saker, att man får tävla till och med det året man fyller 18. jag fyllde 18 i höstas, vilket innebär att det isf skulle vara mitt sista "ponnyår", eller får man tävla tillochmed det år man fyller 19, närmna fortfarande är 18 år?:confused:

Jag kan inte hitta det nånstans:crazy:

Sv: Vad gäller för ålder?

Jag menar att jag är född 89, men är det så att enbart 90:or får tävla ponny i avd A nu?och jag måste hålla mig till avd B?

Är det inte så att man får tävla t o m det kalenderår man fyller 18?

Immer

Är du född 89 så får du hålla dig till avd B.

i WRAS får du rida valfri ras, men WRAS har inte hoppning, AQHA(som har hoppning, körning mm) brukar ha allbreeds och NSBA(har bla hoppning) var tidigare "allbreeds".

på AQHA tävlingar i hoppnigen är det mkt fullblodskorsningar.

Nja, man får tävla tom det året man fyller 18 och TS fyllde ju 18 i höstas. Alltså fyller hon 19 i år och får följdaktligen INTE tävla ponny i år utom i Avd B

Tja du.. Jag har alltid hört att det är det året man fyller 18 år, men jag hoppas någon som verkligen vet svarar xD

det AR aret man fyller 18, oavsett nar pa ret man fyller ar.
T.ex fyller du 18 den 12 december 2008, kan du bara tavla ponnyn fram tills 31 december 2008, medans en som fyller 18 den 5 januari ocksa kan rida fram till 31 december.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
1 045
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 476
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 105
Senast: lilsan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 288
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka