Vad går det ut på??

aztecaqs

Trådstartare
Jo, jag e lite intresserad av distans.. Jag undrar bara hur man vinner en distans tävling? Lixom godkänd i vetrinärkontrollerna,först i mål, och bäst tid i mål, eller?? << hoppas ni förstår vad jag menar!;)

Skulle vara tacksam för svar. :)

Sv: Vad går det ut på??

I tävlingsklass vinner den som har bäst tid i mål OCH är godkänd i veterinärernas slutbesiktning, (den är efter målgång.)

Det händer alltså att den som kommer först i mål inte vinner, om den inte skulle klara veterinärbesiktningen.

:)

I tävlingsklass vinner den som har bäst tid i mål OCH är godkänd i veterinärernas slutbesiktning, (den är efter målgång.)

Det händer alltså att den som kommer först i mål inte vinner, om den inte skulle klara veterinärbesiktningen.

:)

Tack!!:bow: :laugh:

Om du är nyfiken på distans och bor i skåne, tycker jag du ska komma till skånska distanssällskapets utbildningsritt i Hässleholm den 11 oktober! :laugh:

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 283
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Hämtade min tik från fodervärd för parning. Första dagen var de intresserade och han försökte hoppa upp på henne flera gånger men...
Svar
3
· Visningar
1 089
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 197
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka