Vad glömmer du alltid på resan?

Oftast ngt till kameran - med de olika varianterna:
Laddaren till kamerabatteriet
kamerabatteriet
överföringskabeln mellan kamera och dator
Även packat kameraväskan och kommit fram utan kameran.....
:banghead:

Jag är expert på att ladda kamerabatteriet inför resan och sedan glömma att sätta i det i kameran igen :arghh:.

Jag glömmer generellt pyjamas, tandborste och tamponger. Sån är jag. Och packar fel typ av kläder.
Värdelös på att packa.

@Tassetass @Hyacinth För att badrummen på de enklare pensionat där jag bor är så dumt konstruerade. De är pyttesmå, antingen saknas duschdraperi eller så slutar draperiet en decimeter ovanför kanten i duschen. Avrinningen ute på själva golvet verkar ofta placerad på golvets högsta punkt så vatten som rinner utanför duschen hittar aldrig dit. Varje gång man duschat och ska torka sig är badrumsgolvet alltså dränkt av vatten. Fötterna blir inte torra, det räcker med en tvåveckors semester för att man ska se ut som en grekisk fiskargubbe på hälarna.

Har man fönsterskrapa kan man däremot skrapa undan vattnet när man duschat. :up: (Fast jag har alltid undrat vad städerskorna tänker när de ser den ...:angel:)

@Tassetass @Hyacinth För att badrummen på de enklare pensionat där jag bor är så dumt konstruerade. De är pyttesmå, antingen saknas duschdraperi eller så slutar draperiet en decimeter ovanför kanten i duschen. Avrinningen ute på själva golvet verkar ofta placerad på golvets högsta punkt så vatten som rinner utanför duschen hittar aldrig dit. Varje gång man duschat och ska torka sig är badrumsgolvet alltså dränkt av vatten. Fötterna blir inte torra, det räcker med en tvåveckors semester för att man ska se ut som en grekisk fiskargubbe på hälarna.

Har man fönsterskrapa kan man däremot skrapa undan vattnet när man duschat. :up: (Fast jag har alltid undrat vad städerskorna tänker när de ser den ...:angel:)

Jag misstänkte att det var nåt sånt, men jag hade hoppats på nåt mycket coolare, gärna nåt bläckfiskrelaterat. :p

Jag brukar glömma att lägga t.ex tandborste och liknande i handbagaget. Lagom roligt de gånger väskan inte kommer med...

Annars glömmer jag sällan saker, utan brukar snarare konstatera att man sällan behöver 12 par trosor på en vecka, eller 7 klänningar, speciellt inte med tillgång till tvättmaskin. :angel: Men den dagen jag inte packar extra kommer jag väl behöva det. :D

Att jag skulle ha åkt först nästa dag.......

Nä, det händer verkligen inte "alltid" men det har hänt ett par gånger och har fått mig att tvivla på min mentala hälsa....... Numera kollar jag alla datum ungefär 78 gånger och lite till.

Lista? För att vara bortrest en vecka eller två?

Jag tänker pass, pengar, biljetter, necessär, lite kläder. Färdigt! (Ibland kan det vara lite svårt att riktigt fatta hur vädret kommer att kännas på resmålet, tex mitt i den svenska vintern, men det kan inga listor råda bot på.)

Förströelse till transfer/flygtid glömmer jag ofta. Typ hörlurar, en bok, en tidning eller vad som helst. När man väl sitter där på flygplanet är det liksom inte så mycket man kan göra åt det, det mesta annat förutom pass går att leva utan eller köpa.
Nu för tiden ångrar jag också starkt varje gång jag glömmer mina brusreducerande hörlurar.

Lista? För att vara bortrest en vecka eller två?

Jag tänker pass, pengar, biljetter, necessär, lite kläder. Färdigt! (Ibland kan det vara lite svårt att riktigt fatta hur vädret kommer att kännas på resmålet, tex mitt i den svenska vintern, men det kan inga listor råda bot på.)

Jag har typ alltid packlista :D Har även en standardpacklista jag skriver ut inför varje gång jag ska åka på tävling :o

Mitt problem brukar vara det motsatta. Med tanke på hur mkt onödigt jag ofta släpar med mig hade det varit nyttigt att glömma ngt.

Jag glömmer inget, men så har jag tvångssyndrom och packlistor som är så noga att jag i princip vet en vecka innan vilja strumpor jag kommer packa med... :meh:

Har faktiskt inte lyckats glömma något än. Hänger säkert ihop med att jag brukar packa flera dagar innan och dagen innan dubbelkollar och lägger fram allt som ska med, som måste packas ner i sista stund osv. :p
Jag tycker att det är hemskt att börja packa så långt innan :p. Jag föredrar att bara ha valt ut väskor och ha tagit fram passet och bordingpass dagarna innan. Sen ösa i det jag har som är rent innan jag ska iväg :p. Senast så packade jag hälften kvällen innan, sen åkte jag iväg på tävling hela dagen, handlade lite godis på vägen hem och öste i resten innan jag åkte till flyget :p. Samt att jag jobbade varje dag och fyllde upp med så mycket som möjligt för att inte tänka på packning eller flyg :p. Skriver jag listor så får jag alltid för mycket med mig :o. Har jag ingen lista så räcker en ryggsäck :rofl:

Jag tycker att det är hemskt att börja packa så långt innan :p. Jag föredrar att bara ha valt ut väskor och ha tagit fram passet och bordingpass dagarna innan. Sen ösa i det jag har som är rent innan jag ska iväg :p. Senast så packade jag hälften kvällen innan, sen åkte jag iväg på tävling hela dagen, handlade lite godis på vägen hem och öste i resten innan jag åkte till flyget :p. Samt att jag jobbade varje dag och fyllde upp med så mycket som möjligt för att inte tänka på packning eller flyg :p. Skriver jag listor så får jag alltid för mycket med mig :o. Har jag ingen lista så räcker en ryggsäck :rofl:
Jo, det är väl inte helt enkelt. Det blir rätt mycket spring på slutet och dubbelkollar typ femtielva gånger också. :rofl: :rofl: :rofl:
Jag blir galen om jag ska packa allt samma dag som jag ska åka, då kan jag inte dubbelkolla femtielva gånger ju. :p

Jo, det är väl inte helt enkelt. Det blir rätt mycket spring på slutet och dubbelkollar typ femtielva gånger också. :rofl: :rofl: :rofl:
Jag blir galen om jag ska packa allt samma dag som jag ska åka, då kan jag inte dubbelkolla femtielva gånger ju. :p
Ja exakt ^_^ då slipper man allt velande om man ska ha med den svarta t shirten eller den grå t shirten och tvingas ta det man valt och inte ha möjlighet att ändra sig! :banana:
Skit härligt :p. Sen så handlar jag i alla fall alltid på resan så då kan jag hitta lite finare kläder om man inte är nöjd med vad man har med sig :).

Liknande trådar

Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 321
Senast: MiniLi
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare... 9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 530
Senast: EZMK
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 342
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka