Vad gör eg att en hund 'charmar' folk?

Sv: Vad gör eg att en hund 'charmar' folk?



Kan inte attityden "Det gör ingen h*n är ju så söt!" handla lite om den svenska artigheten också?!

Att påtala att man ogillar något - ex. spruckna läppar, nedskitade kläder osv - betyder ju att man måste kritisera någon annan och det är det MÅNGA som undviker till vilket pris som helst!


Det tror jag inte. Gillar man det inte så är det många svenskar som är duktiga på snörpa på munnen, le lite nedlåtande och det är inte många som drar sig för att kasta ur sig en kommentar heller.
Uppskattar man inte att bli omkullsprungen av en stor hund så måste man inte säga "guuu så söööööt" - man han hålla tyst också.
 
Sv: Vad gör eg att en hund 'charmar' folk?

Håller inte riktigt med... Tycker nog att vi lite till mans har en förmåga att säga "Nej, men det gör inget" även på saker som stör oss!

Kanske inte när främmande hundar kommer farande!!
Men just när det gäller hundar som ägs av personer som man har en "relation" till - grannar, brevbärare, hantverkare osv. Om man väljer att tex. "fräsa ifrån" till grannen vars hund kommer infarande på tomten lite nu och då så kommer detta att - med lite otur - ältas om och om under flera år!
Och då kanske det är lättare/enklare att bara gå hem med hundskrället, lyssna på deras ursäkter och säga att "Det gör inget, men snälla se till att det inte händer igen"?

Och i alla fall jag har många i bekantsakpskretsen som ojjar sej över den enes och den andres hundars brist på uppfostran, samtidigt som de ALDRIG skulle påtala detta för hundägaren i fråga.

/Swat
 
Sv: Vad gör eg att en hund 'charmar' folk?

jag är nog som dina grannar. jag tycker det är supercharmigt med hoppande, studsande och dreglande hundar. hade jag inte vetat bättre hade jag nog också fortsatt att klappa.

jag tror inte det handlar om artighet, utan att man blir glad över att någon öser så mycket kärlek över en. då har man överseende med att det är lite klumpigt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 939
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp