Vad gör jag?

Wille

Trådstartare
Jag får inte upp motorhuven på min bil. Den verkar ha gått i baklås. Bilen har varnat för låg oljenivå så jag behöver ju få upp huven. Jag står just nu vid affären och har 8 km hem. I morgon måste jag till jobbet och har 35 km dit. Där kan jag också kontakta en verkstad för hjälp. Men det känns riskabelt att köra. Tänk om motorn skär ihop? Bilen står just nu i lätt nerförslut så det kan ju påverka varningssystemet.

Men vad gör jag? Jag har provat flera gånger att få upp huven och det går inte.
 
Hur går det? Fick du upp den?
Nej, jag har inte fått upp den. Provade några gånger till utan resultat. Sen körde jag hem. Bilen skar inte ihop på hemvägen i alla fall. I morgon får jag väl chansa igen. Ser inte att jag har andra möjligheter.
 
Det finns verkstäder som kan rycka ut och hjälpa dig på plats. Om du har en verkstad du använder kan de förmodligen hjälpa dig om du ringer. Jag har lämnat min bil på Max parkering en gång då en wire gick av så att gaspedalen saknade tryck. Hittade en mek som åkte dit och fixade bilen. Det var inte dyrt (jag var student). På jobbet har vi flera gånger fått ringa verkstaden som kommit ut och fixat bilen på plats eftersom den inte startat och ingen haft en bil som klarat att bogsera en tung pickup.

Så kolla verkstäder, ring och be dem komma och hjälpa dig på plats.
 
Det finns verkstäder som kan rycka ut och hjälpa dig på plats. Om du har en verkstad du använder kan de förmodligen hjälpa dig om du ringer. Jag har lämnat min bil på Max parkering en gång då en wire gick av så att gaspedalen saknade tryck. Hittade en mek som åkte dit och fixade bilen. Det var inte dyrt (jag var student). På jobbet har vi flera gånger fått ringa verkstaden som kommit ut och fixat bilen på plats eftersom den inte startat och ingen haft en bil som klarat att bogsera en tung pickup.

Så kolla verkstäder, ring och be dem komma och hjälpa dig på plats.
Hur hittar jag en sådan verkstad på en söndag? Eller ö.h.t.?

Och i morgon måste jag ta mig till jobbet. Börjar 6.30. Eller så får jag ta ut en semesterdag för att fixa bilen.
 
Testa att trycka till på handtaget du drar i i bilen, så det går tillbaks ordentligt till sitt ursprungsläge. Sen går du ut och trycker ner motorhuven, den kan ha hamnat lite snett. Sen testar du åter att dra i handtaget i bilen. Har du tur så går motorhuven att öppna nu.
 
Det kan kärva så att spärren är släppt men huven inte poppar upp den lilla springan att få in fingrarna i. Har du kollat så huven inte går att dra upp även om den ser oöppnad ut.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 467
Senast: Eurydome
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 723
Senast: lundsbo
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 092
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 147
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp