Vad gör man åt marsande hankatter??

K

Korpilompolo

Begriper egentligen ingenting om katter men undrar hur de fungerar.. Jag har nu suttit och lyssnat på en förrymd kattherre utanför mitt fönster som troligtvis letar damer. Till saken hör att här uppe på kullen finns 9 katter (diverse grannar som äger dessa, alltså inte mina djur.. då jag inget kan om katt).. varav en är hona och dessutom steriliserad. Resten är somsagt hanar och de är kastrearade. Känner inte den marsande hanen att det inte finns "nått att hämta" här? Trodde att honan inte utsöndrade dofter eftersom att hon är steriliserad. Det börjar bli ett problem eftersom att kattkillen håller mig vaken på dagarna. (jobbar natt) Hur länge orkar de hålla på? Bör han inte söka sig till andra breddgrader och leta efter "riktiga" tjejer? Han har varit här i några dagar och jag har aldrig sett honom förut, vet inte hur långt han är hemifrån. Inget halsband vad jag kan se, verkar lite småskygg. Dock mycket rund och fin så någon måste ju äga djuret.. Min brist på sömn och mitt dåliga hummör gör snart att jag tar fram bössan :devil:.. Nej, sjämt å sido.. Finns det nått sätt att få bort honom härifrån eller ska man stå ut tills han drar?
 
Sv: Vad gör man åt marsande hankatter??

Du får helt enkelt ha ett utvecklingssamtal med kattkräket och förklara att det trots allt bara är Februari, och att han får lunga sig en månad! :devil:

Skämt åsido så har jag inget bra svar på din fråga, bara extremt dålig humor...:D
 
Sv: Vad gör man åt marsande hankatter??

Jag har inget råd hur man hanterar just marsande hankatter, stackars dig som inte får sova!
Men om katten inte verkar höra hemma i dina trakter så kanske du ska sätta in en annons i tidiningen eller liknande så kanske ägaren hämtar hem den?
Prova annars att både sova med hörsel-proppar och kåpor.
Hoppas att det löser sig snart så du får sova!
Kram, Maya
 
Sv: Vad gör man åt marsande hankatter??

Jo vars. Det kom fram att det inte alls var någon hane :o utan ett stycke löphona. Hon var och irra omkring här i några dagar (och nätter med enl sambo) men upptäckte väl att det inget fanns att hämta här så nu har jag inget hört sen i onsdags. Nu sover jag som en stock :D
 
Sv: Vad gör man åt marsande hankatter??

:rofl:

Stackarn, hon måste ju ha fått dåligt självförtroende när ingen av de 8 hankatterna visade nått intresse när hon bjöd ut sig.
 
Sv: Vad gör man åt marsande hankatter??

Ett tips om hon eller någon annan kommer tillbaka är att köpa fy-kristaller och lägga ut lite varstans. Vissa katter bryr sig inte alls om att de ska tycka att det luktar illa men vissa drar direkt när de känner lukten.

Våra katter har inte läst boken så de lade sig under julgranen fast jag hade fyllt julgransfoten (vi har plastgran) med fy-kristaller för att de skulle hålla sig därifrån:angel:

Ett snällare alternativ är att du ringer ett katthem och ber dem komma dit med en bur så att hon slipper riskera det öde som många katter går till mötes i sin iver att para(s).
 
Senast ändrad:
Sv: Vad gör man åt marsande hankatter??

KL Blir så upprörd och förbannad på folk som inte kan hålla reda på sina katter och se till att de är kastrerade!! :mad:
När jag skaffade katt var det för att jag vill ha dem hos mig och inte rännande hos alla andra på bygden. Har haft några lösdrivare här på gården och det är inte kul för mina katter att behöva försvara sig mot en stursk hankatt med kulor.
De flesta vet med sig att de borde åka till vetten men gör det ändå inte. Tycker det är oansvarigt mot andra katter o deras ägare.

Ursäkta urspårningen :o men blir tokig bara jag tänker på det
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp