Vad gör man när livet känns skit?

Miiikaela_

Trådstartare
Vad gör man när stora delar av livet känns skit. Egentligen är det främst min jobbsituation som gör det. Jag går runt och är stressad mest hela tiden. Vad gör man när det känns som man behöver en förändring men det är svårt om inte smått omöjligt att göra en förändring just nu? Tuffar på och inväntar rätt tid för en förändring eller vad gör man? Kan man få en spark i baken och lösa det ändå?

Jag vantrivs på mitt jobb. Hur jag än vänder och vrider på det och försöker se det positiva och komma positiv till jobbet så tycker jag att det är så förbaskat tråkigt. Utöver det så arbetar jag en del med en person (tagit över en del arbetsuppgifter från henne) som jag inte tål. Jag tål inte hennes personlighet men det hade jag kunnat leva med. Men hon är aldrig, aldrig nöjd oavsett vad jag gör. Det görs för lite, för mycket, fel och inte på hennes sätt. Levereras något som jag ser att hon är nöjd med så kan hon fortfarande inte säga det. Jag behöver inget beröm eller gulligull i mängder men ibland skulle det vara underbart att få höra "Bra jobbat" eller "Det ser bra ut". Inför varje möte med henne så har jag ångest, blir stressad och funderar på hur jag kan ta mig ur mötet. Jag får fler och fler arbetsuppgifter, och mer ansvar hela tiden vilket är helt okej. Jag hjälper gärna till, utvecklas gärna men jag trodde det i alla fall skulle synas vid lönesamtalet men nej. Känns som att jag gärna jobbar men vill gärna ha lön för det också. Byta jobb vill jag ju, men det finns inte många jobb i min bransch även om jag söker det som kommer upp. Andra jobb? Det känns inte som att det finns så mycket jobb som man kan söka utan utbildning även om jag absolut kan tänka mig att byta bransch.

Jag pendlar i dagsläget långt hem-jobb-häst, och visserligen är hästen högst frivillig men det känns som att jag verkligen behöver honom för att orka jobba. Nödvändigt ont. Vi vill flytta från stan ut mot jobb och häst men det finns inget att hyra (10 års kötid och det ytterst lilla som kommer ut i andra hand etc går inom en millisekund) och priserna på hus är ganska höga och vi sparar pengar men det som finns idag räcker inte till en kontantinsats just nu tyvärr. Sparandet går okej men ändå för trögt för att man skall se det inom rimlig framtid. Vi bor ganska dyrt idag men där vi bor finns det ingen möjlighet till byte. Utan man får vara glad för det man har, vilket vi är.

Jag känner min allmänt stressad och missnöjd över livet. Samtidigt som jag inte är människan som vill gräva ner mig. Känner mig gnällig och låg mest hela tiden. Försöker se det bra i livet och försöker tänka positivt. Finns ju helt klart de som har det värre i livet. Kan någon bara ge mig en spark i baken, en lyckönskning eller tips på jobb eller sätt att tänka på för att orka fortsätta ett tag till så skulle jag vara evigt tacksam! :) Bah, kan någon bara sparka till mig ordentligt i rätt riktning (vilken nu den är) för jag är himla trött på mig själv!
 
Jag skulle söka alla jobb som jag kunde om jag kände som du för mitt jobb, oavsett bransch.

I övrigt tror jag att du behöver göra någon priolista över det du är missnöjd med i livet. Det är svårt och jobbigt att förändra allt på en gång. Se över vad som är mest akut och lägg upp en plan på hur du får livet så som du vill ha det.
 
Jag skulle söka alla jobb som jag kunde om jag kände som du för mitt jobb, oavsett bransch.

I övrigt tror jag att du behöver göra någon priolista över det du är missnöjd med i livet. Det är svårt och jobbigt att förändra allt på en gång. Se över vad som är mest akut och lägg upp en plan på hur du får livet så som du vill ha det.

Jag tycker ju verkligen att jag söker allt inom min bransch och övriga jobb där jag inte kräver en utbildning inom yrket. Planerar och fortsätta göra det. Får hoppas att något ger utdelning helt enkelt.

Priolista känns som en bra idé. Tack!
 
Ibland har man mer meriter och kunskaper än vad man tror, så kolla även på arbeten där du inte tror att du kanske platsar och sök dem ändå. Stapla upp exakt vad du gör på jobbet så att du har en bra överblick när du tittar på andra jobb vad de söker.

Sen önskar jag dig lycka till. Det är sjukt jobbigt att vantrivas på jobbet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 489
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
777
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 545
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Engelsk grammatik
  • Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp