Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbar stenhårt på att hålla mig frisk, kaoset att vara ensam lärare i ämne med NP- blir jag sjuk faller hela korthuset, så när kollegerna lägger sig en efter en håller jag avstånd, tvättar händerna och hoppas på det bästa. Misstänker att jag kommer tokdäcka på påsklovet. :)
 
Ligger i sängen. Trött. Började skriva ett inlägg med kommentar om sommar-/vintertid men insåg att det är omöjligt att skriva vettigt nu. Insåg nyss att idag är första dagen på lääänge som jag inte ätit godis alls (minns inte när senast det hände) och första dagen på länge då jag inte druckit te efter jobbet. Det hanns helt enkelt inte med idag. Ska bli intressant att se om jag sover annorlunda inatt mot hur jag brukar sova.
 
Hon är klar! Inte helt perfekt, men himla söt! Jag är nöjd. ☺️

IMG_20230321_215934.jpg


Mönster: Sea Dragon av Megan Lapp, Crafty Intentions.
 
Var sjukt taggad på att spendera kvällen med onlineutbildning och reflekterade över hur mycket jag hinner med vissa dagar. Tre utbildande poddavsnitt, någon timmes onlineutbildning, en produktiv arbetsdag, komma hem och ta hand om dottern fram till läggning och ändå ha ett par timmars utbildning kvar på kvällen. Satte mig nöjt i soffan med dator och en skål glass kring 20. Tog kanske 5 min innan jag somnade och vaknade nyss, liggandes på glasögonen och med hallon på hakan. Just ja, det här med att vara produktiv tar snabbt ut sin rätt när man är höggravid, sover dåligt och går upp 5.30 😅😴
 
Sååååå härligt med sol för en gångs skull mellan det ständiga regnandet (tillräckligt vattensjukt och lerigt överallt nu 👎) och fågelkvitter 😍 så la på hoppsadeln och red ut en sväng och framförallt på grusvägen så vi kunde hålla högre tempo med mer trav och galopp 😍. Äntligen tyckte nog pållan då hon blev stark att hålla fast hon drar ju inte iväg utan mer studsar fram av iver 😄😍. Inte minst när vi skrittade utmed skogskanten och jag sa nått i stil med "ska vi galoppera mera" och bästa, härligaste hästen taggade direkt till av ordet 😁, dock fick hon inte ösa på som hon ville pga underlaget men riktigt härligt och ja äntligen tyckte jag med 😍första mer fartfyllda sen alla sjukor så lite pust 😅.
När jag kom hem väntade honkatten på att komma in efter en hel dag ute och när sambon kommit hem och vi ätit middag la sig ungkatten tillrätta i husses famn 🥰 och så nattat kaninen, våra älskade djur ❤️.
 
Tack! ❤️
Hon har supermånga häftiga mönster, och dessutom kan många mönster kombineras med varandra för variation. Jag rekommenderar varmt att kika in hennes hemsida om du gillar att virka. ☺️ #notsponsored
Spännande att man kan kombinera olika. Ska titta där vid tillfälle. Har en bok med mönster för olika amaguris. Jag har inte gjort så många mönster ut den än. Men blev sugen att göra fler nu när jag såg din.😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 347
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 556
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 312
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 283
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp