Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oduglig dag. 1 kamrat dog av cancer inatt, 1 bekant hängde sig i vedbon och 1 gammelkatt dog av naturliga orsaker han var över 20 år. Kan vi lägga ner död nu ett tag, tack.
Jag känner verkligen med dig och beklagar. Förstår ditt behov av att prata om det även om det bara är ett inlägg i en tråd. Förstår också att det kanske är för mycket begärt att du ska fundera lite över hur det känns för andra som går in i en tjattertråd att konfronteras med självmordstematik såhär direkt och i dessa ordalag. Men jag har rapporterat ditt inlägg och hoppas att det plockas bort för andra användares skull. Kanske kan du skapa en egen tråd där du skriver i rubriken vad det handlar om på ett sätt som gör att folk kan undvika det om de behöver? Jag har gjort samma erfarenhet som du vad gäller detta nämligen, nästan exakt samma, och jag uppskattar möjligheten att kunna välja när jag behöver förhålla mig till den tematiken och alla minnen och känslor det innebär. Slösurfande strax före läggdags i en lättsam snacktråd är inte ett sådant tillfälle.
 
Jag känner verkligen med dig och beklagar. Förstår ditt behov av att prata om det även om det bara är ett inlägg i en tråd. Förstår också att det kanske är för mycket begärt att du ska fundera lite över hur det känns för andra som går in i en tjattertråd att konfronteras med självmordstematik såhär direkt och i dessa ordalag. Men jag har rapporterat ditt inlägg och hoppas att det plockas bort för andra användares skull. Kanske kan du skapa en egen tråd där du skriver i rubriken vad det handlar om på ett sätt som gör att folk kan undvika det om de behöver? Jag har gjort samma erfarenhet som du vad gäller detta nämligen, nästan exakt samma, och jag uppskattar möjligheten att kunna välja när jag behöver förhålla mig till den tematiken och alla minnen och känslor det innebär. Slösurfande strax före läggdags i en lättsam snacktråd är inte ett sådant tillfälle.
Bra att veta, tack för upplysningen.
 
Jag känner verkligen med dig och beklagar. Förstår ditt behov av att prata om det även om det bara är ett inlägg i en tråd. Förstår också att det kanske är för mycket begärt att du ska fundera lite över hur det känns för andra som går in i en tjattertråd att konfronteras med självmordstematik såhär direkt och i dessa ordalag. Men jag har rapporterat ditt inlägg och hoppas att det plockas bort för andra användares skull. Kanske kan du skapa en egen tråd där du skriver i rubriken vad det handlar om på ett sätt som gör att folk kan undvika det om de behöver? Jag har gjort samma erfarenhet som du vad gäller detta nämligen, nästan exakt samma, och jag uppskattar möjligheten att kunna välja när jag behöver förhålla mig till den tematiken och alla minnen och känslor det innebär. Slösurfande strax före läggdags i en lättsam snacktråd är inte ett sådant tillfälle.

Fast nej. Det har ar en trad dar man kan saga det mesta, och det gors. Manga ar bottenlost negativa ibland och man maste fa saga aven det. Det ar dods bud pa kara vanner fran Buke, det ar gladje besked om Buke anvandares vinster/barn/familj. Det ar har vi lar kanna varandra.
 
Fast nej. Det har ar en trad dar man kan saga det mesta, och det gors. Manga ar bottenlost negativa ibland och man maste fa saga aven det. Det ar dods bud pa kara vanner fran Buke, det ar gladje besked om Buke anvandares vinster/barn/familj. Det ar har vi lar kanna varandra.
Skillnad på det och detaljer om självmord och tillvägagångssätt. Jag tänker inte endast på mig utan även på andra användare. Jag tycker två saker kan existera samtidigt. Att dela med sig och visa lite hänsyn. De flesta lägger sånt här ändå i dagboksinlägg eller egna trådar, eller håller åtminstone språket lite mer lättsmält.

Men jag är helt beredd på att majoriteten kanske tycker det är helt okej med detaljer om folks självmord, och då får jag och folk som gjort liknande erfarenheter eller har egen problematik helt enkelt svälja våra reaktioner och jag får se över hur jag kan vara aktiv på Buke. Jag tycker det är ett ämne man hanterar lite varsamt. Om en användare i akut sorg och kris fullt förståeligt nog inte kan ha det perspektivet kanske moderatorerna kan. Eller så delas det inte, och det är också helt okej.
 
Fast jag tycker inte alls att det var detaljerat. Det var till och med mindre detaljerat an rubriker i tidningarna.
Det var namnt i forbifarten for att vi skulle forsta vilken forfarlig dag @GoldieII har haft. Nar man behover avborda sig efter en sadan dag, kan man inte begara att personen ska analysera varje ord.
Tycker du är ganska orättvis. Jag uttryckte förståelse för den här användarens oförmåga att göra det. I båda mina inlägg tror jag. Tycker det är jäkligt trist att du inte kan uppbåda ett uns förståelse för mitt perspektiv eller empati för min upplevelse. Stor skillnad på detta och en tidningsrubrik för mig i alla fall.

Sen fattar jag inte varför det är din upplevelse som ska avgöra om det är för detaljerat. Om du inte tycker det ska du skatta dig lycklig.
 
Senast ändrad:
Tack! ❤️
Hon har supermånga häftiga mönster, och dessutom kan många mönster kombineras med varandra för variation. Jag rekommenderar varmt att kika in hennes hemsida om du gillar att virka. ☺️ #notsponsored
Du borde börja tillverka små maskotar att sätta på grimman! Det är så poppis bland kidsen. A har en fluffig svart grimma med en svart fluffboll på. Hon hade nog väldigt gärna haft något personligt på lädergrimman till kommande tävlingar. :)
 
Jag känner verkligen med dig och beklagar. Förstår ditt behov av att prata om det även om det bara är ett inlägg i en tråd. Förstår också att det kanske är för mycket begärt att du ska fundera lite över hur det känns för andra som går in i en tjattertråd att konfronteras med självmordstematik såhär direkt och i dessa ordalag. Men jag har rapporterat ditt inlägg och hoppas att det plockas bort för andra användares skull. Kanske kan du skapa en egen tråd där du skriver i rubriken vad det handlar om på ett sätt som gör att folk kan undvika det om de behöver? Jag har gjort samma erfarenhet som du vad gäller detta nämligen, nästan exakt samma, och jag uppskattar möjligheten att kunna välja när jag behöver förhålla mig till den tematiken och alla minnen och känslor det innebär. Slösurfande strax före läggdags i en lättsam snacktråd är inte ett sådant tillfälle.
Håller med dig helt. Tack.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 871
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 314
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 254
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 231
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp