Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag letade efter hästar i kamerorna hos @Cattis_E och lyckades faktiskt hitta den ena iaf :D
Visa bifogad fil 114706
Haha, det blir lite intressant när dwtvär sådan dimma ute.
Var helt vitt framför mig när jag var ute med pannlampa och fodrade..

Slåss med nya täcken och påslakan. Jag hatar att byta påslakan, och inte var det bättre med nya fluffiga täcken :banghead:
 
Hemma 🥰 Är så trött att jag inte orkar formulera ett vettigt inlägg efter en emotionellt dränerande vecka och en fysiskt aktiv dag. Men: alla är ordentligt rastade, mätta och belåtna, ljusen är tända och elfilten på, jag har mysiga loungekläder på mig och en skål med godis. Och - jag har redan sminkat av mig!
Nu ska vi försöka våga oss på The Last of Us.
Edit: Blev rätt vettigt ändå!
 
Senast ändrad:
Dags för sängen... :)

Lyckades ta mig igenom hela skiljebrevet idag. Så spännande och engagerande!! Jag på gymnasiet på 80-talet hade väl aldrig kunnat ana att jag en gång i livet skulle tycka att det var så himla kul med historia... :D Olika krig, årtal och att rabbla kungar är inte riktigt min grej, och det var precis det som min gymnasiehistoria handlade om.
 
Jag är så trött, ligger i sängen. Tre tjejer sitter i soffan och äter godis. Drag race Sverige på tv. Snart sovdags, vi har stalltjänst 7.30 imorgon! 💪 Rekommenderar förresten programmet Underdogs på SVT, Vikingo är nog min idol :D :rofl: :love:
Nu har jag läst det flera gånger här, vad är det för program? Orkar inte googla 😅
 
Blev en snabb visit till grannstaden i tät dimma som tilltog, för att hämta upp kryddorna kusin hade med sig som hon sålt innan studenten (herreminje vad tiden går men nej det var ju ändå inte igår hon var blöjbarn och jag barnvakt 😅😄). Sen ikväll lördagsmys med älsklingen 🥰. Nu sovtajm
 
Sitter här och tänker på hur bra dagen varit i dimman och lite regn. Motionerade tre hästar idag. Alla löslongerades. Min Halle var fenomenal, han är så lyhörd och känslig för hjälperna och lär sig fort. Idag satte vi nästan löslongeringen på volt runt mig. Men bara nästan. Sedan går jag i tankarna om jag ska ställa ut honom eller inte. Kanske bara på skoj om vi inte tar oss till en utställning. 🤩
Bild på min guldklimp nedan.

Screenshot_20230318_233805_Gallery.jpg


Nu sitter jag och väntar på att syrrans sambo ska ringa från krogen. Jag råkade bli chaffis inatt 🙈
 
Stressad i kropp och hjärna men har kunnat varva ner lite.
Såg en del av en film som handlade om en man som orsakade en olycka och sen fick skuldkänslor så han försökte hjälpa okända människor. Slutar med att han tar sitt liv genom att lägga sig i badkaret med en dödlig brännmanet O_o och organen doneras till några av människorna han mött.
 
I dag har jag spenderat 5 timmar i solen och samlat in "non perishable" mat till var "food bank" for de som behover. Vadret var helt fantastiskt, runt 25*C framfor Walmart dar vi var, och just nu 5:30 pa kvallen ar det 22*C pa var veranda pa framsidan av huset. :heart Tank sa mycket mer man orkar nar det ar bra vader och solen lyser!☀️
 
I dag har jag spenderat 5 timmar i solen och samlat in "non perishable" mat till var "food bank" for de som behover. Vadret var helt fantastiskt, runt 25*C framfor Walmart dar vi var, och just nu 5:30 pa kvallen ar det 22*C pa var veranda pa framsidan av huset. :heart Tank sa mycket mer man orkar nar det ar bra vader och solen lyser!☀️
Fick ni ihop mycket mat? ☺️
 
Fick ni ihop mycket mat? ☺️

Massor! Och de mest generosa ser ofta ut som om de skulle behova bli hjalpta sjalva ... En gymnasie elev kom ut med ett paket "peeps" (pask kycklingar i marshmallows) och ett paket med granola bars. Nar jag tackade henne for att hon kom med det, forklarade hon att hon brukade forlita sig pa "sadana som oss" sa hon visste hur mycket gott det gjor. :heart
En kvinna och henne's son kom i en ny lexus ... med bagaget fyllt med allt man kunde tanka sig. Det var hur mycket som helst. Mondag formiddag kor jag over det till "food banken". Det ar alltid lika roligt:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 404
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 071
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 223
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 193
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp