Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag känns allt bra. Pga sol och 15 min sånt här:

36C9D0AC-521D-430F-B315-A577E96752B8.jpeg
 
Åkte ut till hästarna där Mille stod, första gången sedan han togs bort. Lite tårar på vägen dit och hem men väl där var det härligt att borsta lite häst igen 🥰 Borstade de tre unghästarna, de var snälla allihop. Två av tre hade börjat fälla, det är ju så roligt att borsta då 😍
Nu har jag grus mellan tänderna 😂
 
Åkte ut till hästarna där Mille stod, första gången sedan han togs bort. Lite tårar på vägen dit och hem men väl där var det härligt att borsta lite häst igen 🥰 Borstade de tre unghästarna, de var snälla allihop. Två av tre hade börjat fälla, det är ju så roligt att borsta då 😍
Nu har jag grus mellan tänderna 😂
Roligt med fällning :eek:?? Du måste vara lite galen :D !
 
Har idag ridit en fjording, longerat en fjord unge (snart 1 år) och gått en promenad med min egna fjording och ställt honom 3 meter från 55:an där de kör tunga fordon och allt möjligt i 80km/h. Kunde konstatera att han är ganska så trafiksäker ändå. Brydde sig inte ett skvatt 👏😍
 

Bifogade filer

  • picture_1679237093649.png
    picture_1679237093649.png
    876,8 KB · Visningar: 42
Har idag ridit en fjording, longerat en fjord unge (snart 1 år) och gått en promenad med min egna fjording och ställt honom 3 meter från 55:an där de kör tunga fordon och allt möjligt i 80km/h. Kunde konstatera att han är ganska så trafiksäker ändå. Brydde sig inte ett skvatt 👏😍

Vilken är ettåringen? Tror jag luskat ut att din häst är e. Haldol (min hästs halvsyskon). Du kan pm:a om du inte vill skriva här (och såklart ignorera min fråga helt).
 
Nakenpremiär för hundarna på dagens promenad! Helt utan jackor eller tröjor tack vare 11 grader och sol ute. Stora har sluppit ibland tidigare i år och Whippishen en gång efter att han rullat sig plus täcke i något så äckligt att jag inte tänker nämna det, men detta var första hela promenaden helt utan kläder. Det är vår! 🙌🏻🌱🌸☀️
 
Humm lite dåligt med det men ett vanligt recept på bulldeg. Hade i kanske en matsked med nystötta kardemumma kärnor. Gjorde en fyllning på tre stora äpplen som jag rev och blandade med ett halvt paket mandelmassa jag hade liggande. Rev mandelmassan också. Hade i lite socker och citron för att få upp smaken. Jäste degen, kavlade ut den till en ganska stor rektangel och la fyllning på halva. Vek ihop den och la fyllning på halva och vek ihop igen. Flyttade över till en plåt och lät den jäsa igen. In i ugnen på 210 grader. Typ så :)
 
Vilken är ettåringen? Tror jag luskat ut att din häst är e. Haldol (min hästs halvsyskon). Du kan pm:a om du inte vill skriva här (och såklart ignorera min fråga helt).

Min häst är efter Finslands Ringo och u. Hilma Unik. Inget att hålla hemligt 😁 Jag är öppen med allt. Ettåringen är efter Kronos och u. Varde Vista. (varde vista är alltså fjord stoet på bilden och kallas Freja)
 
Har varit ute och ridit i dimman. Härligt mjukt på grusvägarna och fint i skogen också. Min lilla bruna var glad och pigg. Älskar känslan när han i galoppen frågar om vi inte ska öka och när jag släpper på trycker han iväg så jag lättar i sadeln. Kraften och farten i 650 kg långbent häst som älskar att springa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 363
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 060
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 223
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 191
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp