Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen aning faktiskt. Men nån hundring i alla fall ....
Skulle kännas märkligt att ha ett lån som inte krymper alls.

Du har väl inga stora summor i lån? Svårt att tro att du behöver. Förstår hur du tänker dock, rent psykologiskt skulle jag också vilja amortera. Men svårt att tro att du behöver. Kolla med banken.
Jag har kompisar som inte amorterar alls. De köpte innan amorteringskravet trädde in, tjänar bra (typ 50 papp i månaden) men amorterar inget, betalar bara räntan. Känns för mig lite snett men de har kanske 2 miljoner i lån på lägenheter värda 7-8 mille.
 
Du har väl inga stora summor i lån? Svårt att tro att du behöver. Förstår hur du tänker dock, rent psykologiskt skulle jag också vilja amortera. Men svårt att tro att du behöver. Kolla med banken.
Jag har kompisar som inte amorterar alls. De köpte innan amorteringskravet trädde in, tjänar bra (typ 50 papp i månaden) men amorterar inget, betalar bara räntan. Känns för mig lite snett men de har kanske 2 miljoner i lån på lägenheter värda 7-8 mille.
Mmmmm. Mitt lån är väl på typ 25-30 % av fastighetens värde.
Så kanske är det ok att knappt amortera alls.

Jag får helt enkelt ringa och kolla.
 
Insåg precis att jag satt ner strax innan jag skulle gå hem från jobb, typ tio minuter vid klockan 13. Sedan dess har jag varit igång. Ska bli skönt att gå och lägga sig nu kan jag säga.
 
Mina vänner och kollegor anser att jag har en galen smak på både män och smycken.

Jag tycker själv att jag är rätt blygsam. Dagens armband:

IMG_20191106_211757.jpg
 
Suttit med programmeringsproblem hela jävla dagen istället för att ha pluggat inför morgondagens tenta.. Är i det läget när man jobbat på ett problem såpass länge att man inte vet var man började nånstans och därför inte kan ändra tillbaka till där det var någorlunda rätt, är egentligen i det läget där man borde släppa problemet och ta upp det senare men uppgiften måste egentligen vara klar nu. så det är svårt att skjuta på den . Är så trött på min ickeexisterande pluggdiciplin, hade jag haft nån hade jag gjort det här betydligt tidigare.
 
Blivit sjukt sugen på att hoppa av min master och läsa master i fri konst på Konstfack istället. Men frågan är om jag orkar med arbetsprover igen och om jag klarar av att bo i Stockholm?
Men Konstfack lockar..
 
Just nu kanske du inte ska ta drastiska beslut? Eller har du tänkt på det länge?
Tänkt på det sedan i början av hösten. Men ska absolut inte ta några beslut nu, utan måste ändå greja med arbetsprover och sånt först.
Men ja.. Just nu verkar jag ju bara ägna min tid åt att gråta, så arbetsproverna får ändå vänta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 772
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 471
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 365

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp