Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagen började uselt. Sen tog den sig. Jag har fyllt på olja i bilen, fått igång min dränkpump, klarat en leverans på jobbet och haft en mysig kväll med mina barn. Nu har jag skickat iväg tre offertförfrågningar på dränering, renovering av övervåningen och en pytteliten elinstallation via Offerta. Jag är alltid lite skeptisk till såna tjänster men nu behöver det bara bli av...
Snart sova, jag hoppas inte mitt brandlarm tänker gå igång inatt igen...
 
Katten är odräglig. Hon går fram och tillbaka och viftar mig i ansiktet med sin svans och kräver mat. Eftersom hon fick klorna klippta så korta och fina kan hon inte haka sig fast i mig när hon slår mig med tassen.
 
Det är ju typ 10 dagar till lön? Vilka utgifter har du? Du kan ju som lärare inte tjäna så vansinnigt dåligt ändå? Ingen ägd bostad med räntekostnader, ingen bil, inga dyra hobbies?
Det måste vara väldigt stressande att lönen är slut efter halva månaden, speciellt om du inte har någon buffert. Kan du ta hjälp av ngn budgetrådgivning?
Nej.. de kan inte trolla med knäna.
Jag har ju t ex en extra delbetalning på vårdskulder som inte ännu gått till kronofogden.
Försöker hålla nya grejer borta därifrån för att ev få skuldsanering.
 
Känner mig ovanligt trött. Kanske ska klättra upp på loftet och kolla på ngn film.
Igår såg jag denna. Helt fantastisk och fruktansvärt grym.

 
Sitter i hotellsängen, äter kakor och andas ut efter en lång och prövande dag. Konferensen gick fint, jag tror inte att jag sa något jättedumt och jag stakade mig bara någon enstaka gång, så överlag gick det nog så bra som det kunde. Naturligtvis har jag en liten röst i huvudet som hojtar om att jag hade kunnat göra bättre ifrån mig, jag lät inte alls lika smart och kunnig som de andra, det där jag sa om xyz var nog inte så genomtänkt ändå och bla bla bla. Blir så förbannat trött på min hjärna ibland. Men men, det är bara att ignorera och försöka fokusera på att vara nöjd och glad istället!

Lite roligt att evenemanget av oklar anledning var på Royal Ascot Racecourse, så det var bokstavligen talat hästar och/eller kungligheter i varje hörn (i form av foton, statyer, tavlor och text alltså) och på lunchrasten var vi några stycken som gick en promenad längs kapplöpningsbanan :D Säga vad man säga vill om kapplöpning som sport, men det var ett enormt imponerande ställe!
 

Bifogade filer

  • 730cf05b-e733-4dfa-9a4f-4deb8f8e9ba5.jpeg
    730cf05b-e733-4dfa-9a4f-4deb8f8e9ba5.jpeg
    303,7 KB · Visningar: 38
Njutit av lite ridning både i måndags och igår och idag kom jag iväg lite senare till stallet efter plugg och städ men vädret var ju finare än utlovat så jag bestämde mig för att vara effektiv så hinner jag köra bästa hästen en halvtimme; en härlig tur och så duktig i kohagen där hon slängde sig fram i selen i den lilla, lilla galoppen- härligt! Härliga häst alla dagar 😍.

Sedan en mysig middag ikväll tillsammans med älsklingen, mamma och hennes särbo och ena moster med familj som är uppe en sväng, med hämtmat från pizzerian och en varsin minipannacotta med egenplockade blåbär 😋🥰. Lilla kusin är en riktig gullunge hon 🥰.
 
Tycker alltid så synd om Björn när jag kommer hem sent. Han var vaken och sprang i hjulet i godan ro. Sedan kommer jag hem och tänder lampan. Han ser så sur och besviken ur medan han skyndar sig in i sitt hus.
Men nu har jag släkt och gått och lagt mig, så då kan han tänka sig att vara vaken igen..

Varför har jag en hamster egentligen? 😅
 
Jag tittar på The Walking Dead. Igen. Har börjat om alltså. Igen.
Tänkte igår när jag såg Shane sitta där i polisbilen och prata om kvinnor, vilken hemsk människa han är, inte konstigt att jag aldrig gillade honom och var glad att han råkade illa ut.

Och när Rick vaknar på sjukhuset är där ju ingen ström, fullt naturligt. Han går in på toa och öppnar kranen- och får vatten. Så modernt att vatten kan ta sig till kranen (år 2011) när sjukhuset dels är sönderbombat och dels har varit strömlöst i flera veckor redan....

Vet inte vad jag annars ska se, och har ju sett den här serien sedan start 2011 så jag saknar att se den nu när den är slut :D
Ska snart gå och lägga mig, ska bli så skönt att sova!

Middagen blev jättegod och nu har jag rester för några dagar också, bra att slippa ordna med mat!
 
  • Gilla
Reactions: Nox
Äter chips för en gångs skull. Brynt smör och chilismaken. Men de måste ha tappat hela burken med chilipulvret i påsen för de är ovanligt chiliga! 😤 Har lite svårt för det! Speciellt med ett sår på tungan, svider lite för mycket! :D Jag som var sugen på något gott... Kanske ett smart sätt att få mig att äta en tomat istället.

Tror jag tar lite glass istället... chipsen får vänta tills...framtiden!
(ostbågar mjuknar ju om man låter de stå ute, och blir godare, blir chipsen mindre chiliga med samma behandling? :D )
 
Funderar på att gå och lägga mig. Det ser för överjävligt ut här hemma men jag orkar inte ta tag i det och städa/diska. Shoot me now.
 
Någon Sthlm-are som kan hjälpa mig lite snabbt?
Ska skriva en beskrivning till hur man går upp från Kungsträdgårdens tunnelbana. Personen ska ta uppgången där hen kommer upp på Arsenalsgatan men uppgången är inte skyltad så vad jag minns. Har för mig att det är "Kungsträdgården, skärgårdsbåtar" som står på skylten men minns ej helt 😅
Frågade AI som sa att uppgången hette "Sergelstorg/slottsbacken" 🤭 så det var ju inte direkt till hjälp 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 075
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 061
Senast: bettysmatte
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp