Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fryser ofta så förtvivlat om axlar armar och händer när jag ska sova :( plus att händerna domnar
Tar jag på mig en varmare tröja vaknar jag genomsvettig några timmar senare
Så nu får det bli värmedyna i sängen
Lite orolig att den ska ta eld :nailbiting: men om jag drar ur sladden och lägger ner dem på golvet ska det väl inte vara någon fara
 
Fryser ofta så förtvivlat om axlar armar och händer när jag ska sova :( plus att händerna domnar
Tar jag på mig en varmare tröja vaknar jag genomsvettig några timmar senare
Så nu får det bli värmedyna i sängen
Lite orolig att den ska ta eld :nailbiting: men om jag drar ur sladden och lägger ner dem på golvet ska det väl inte vara någon fara
Jag hade en värmedyna åt Kailzie det sista året och den var alltid på hela natten, jag var aldrig orolig och det började aldrig brinna. Sov du. :heart
 
Har bestämt mig för att slänga en dator (åbäket) efter att jag kannibaliserat allt som gick, aggregat, gpu, hdd osv. Jag har faktiskt två reserver till plus den jag bygger på nu. Så tja, varför ha den här som är tung som en klump och tar upp massa plats. Så chassi och moderkort/cpu åker nu. Eftersom jag har en klar förmåga att samla på mig datorer och annat it skräp är jag stolt över mig själv :up:
Jag har 3 trasiga och en som jag inte provat än . :(
:(
 
Dagarna springer iväg när man umgås med 4-5 åringar 😅 Trött tant när hon kommer hem, lyckats somna två sista dagarna på soffan när maten stått i ugnen. Visserligen bara korta små tupplurar men ändå 🙈 Klockskrället ringer 05.15 imorgon bitti så ska försöka sova. Trulis hade en del att återgärda i sin mun när hästtandläkaren var där så han ska vila fram till helgen sen blir de spännande och se om de blivit någon skillnad eller inte 😅 Känns rätt skönt att de redan är Torsdag imorgon!
 
Jag har/haller pa att bli 🙄 diagnosticerad med celiac disease. Kliande utslag ar bara fornamnet. Jag vaknade efter 3-4 timmars somn av att jag kliade mig sjalv blodig ... sa mitt rad ar att sluta med gluten :p
Sarskilt som det finns med i listan med typiska "grejer" att man far kliande utslag i nacken ... sarskilt i "the hair line".😳
Just det blir fel råd, tyvärr. Misstänks gluten måste man fortsätta äta gluteninnehåll för att kunna ställa rätt diagnos vid gastroskopi.
 
Just det blir fel råd, tyvärr. Misstänks gluten måste man fortsätta äta gluteninnehåll för att kunna ställa rätt diagnos vid gastroskopi.

Sedan jag fick de har hysteriskt valdsamma utslagen (dermatitis herpetiformis?) kan man atminstone gora en hudskrapning (da blir det en hudlakare:angel:) sa jag tanker utsatta mig for gluten igen ... men FORST ska jag prata med min allmanlakare om hur vi timar sa jag inte behover ata gluten jattelange. :sneaky: OM det ar dermatitis herpetiformis kan man latt knyta ihop det till Celiac disease ... som ocksa har vissa egna rad pa grund av okad cancer risk och annan forstorelse av tarmar.
 
Jag har för övrigt två totalt däckade djur i soffan! :love: Vi hann med två rejäla promenader med våfflan idag och Kimchi var med på den senare. Det var mycket hopp i galopp på golfbanan! Han tycker det är stenkul när jag kastar boll åt shiban och hon sätter av, så det är bara för matte att vackert hålla i både hatt och koppel och försöka hinna med - men utan att klampa som en elefant så att man skrämmer kisse att springa ännu fortare. Kan snabbt se en katastrof i rullning i nedförsbacken där. :D
 
Sedan jag fick de har hysteriskt valdsamma utslagen (dermatitis herpetiformis?) kan man atminstone gora en hudskrapning (da blir det en hudlakare:angel:) sa jag tanker utsatta mig for gluten igen ... men FORST ska jag prata med min allmanlakare om hur vi timar sa jag inte behover ata gluten jattelange. :sneaky: OM det ar dermatitis herpetiformis kan man latt knyta ihop det till Celiac disease ... som ocksa har vissa egna rad pa grund av okad cancer risk och annan forstorelse av tarmar.
Ja, det kan jag förstå.

Det är väl just de relaterade sjukdomarna eller konsekvenserna av ev Celiaki som gör att det är viktigt att kunna få en ordentlig diagnos
 
Försöker sova men har så jäkla ont i vaden.. Foten är iskall och vaden liksom pulserar av smärta. Fattar inte var det kom ifrån, i vanliga fall får jag ont när jag rör mig (uppförsbackar är hemska!) men nu har jag bara tagit det lugnt hela kvällen.
Lägg på en vetekudde.
 
Tack och lov har kliandet börjat ge sig. Jag fick däremot sådan där plötslig noja och panik över att jag kanske fått vägglöss så jag har rivit upp hela madrassen och slängt alla sängkläderna i tvätten, för det är logiskt. Har notoriskt gått över madrassen också men vet inte riktigt vad jag letar efter.
Jag har oöppnad vägglusbekämpning hemma efter ett tidigare anfall av ångest men vågar ändå inte använda den i sovrummet eftersom tarantellerna sover där. Det är tur man är funtad. :angel:
 
Ligger I sängen och försöker greppa att min far valde att avsluta sitt liv idag..


Känns overkligt. Sånt här läser man bara om... det drabbar inte min familj....

Jag har inga tårar kvar känns det som.

Men vilken chock och så fruktansvärt 💔 Jag beklagar förlusten så.

Har du någon du kan prata med? Se till att inte glömma att ta hand om dig själv också :heart
 
Ligger I sängen och försöker greppa att min far valde att avsluta sitt liv idag..


Känns overkligt. Sånt här läser man bara om... det drabbar inte min familj....

Jag har inga tårar kvar känns det som.
Åh nej så sorgligt och hemskt för dig och familjen! Vet inte vad mer jag kan säga. Jag är så ledsen för er skull. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp