Vad gör vi häst-edition del 1

Bild från förra helgen ❤️
 

Bifogade filer

  • 20240303_144258.jpg
    20240303_144258.jpg
    606,8 KB · Visningar: 63
Tidigare i veckan lyckades ju pållan få av sig ena framskon, jag hittade den innanför grinden efter att först ha gått genom hela hagen 😅. Kom till stallet vid 9 idag för att hovis skulle komma och slå på tappskon och älsklingshästen gnäggade till hälsning (tyckte väl det var knas att hon och hagkompisen inte blivit utsläppta) och myste en stund med huvudet på min axel ❤️. Sen direkt efter skon slagits på igen blev det en halvtimmes motion; först promenad och sen skrittarbetade jag barbacka på ridbanan I tio minuter, härlig förmiddag 😍.
 
Bild från förra helgen ❤️
Så himla fin tjej 😍 åh vad hon har ändrats!

Här är Halle första veckan han kom 2022. Han stod aldrig still på gången i början så har inga stilla stående bilder på honom från den allra första tiden. Men vilken skillnad. Man kan se hur de liksom har mognat i sinnet och vuxit in i sin kropp. 🙏🥹

Övre bild: 2022 juli
nedre bild: 2024 mars
picture_1710109473622.png
 
Så himla fin tjej 😍 åh vad hon har ändrats!

Här är Halle första veckan han kom 2022. Han stod aldrig still på gången i början så har inga stilla stående bilder på honom från den allra första tiden. Men vilken skillnad. Man kan se hur de liksom har mognat i sinnet och vuxit in i sin kropp. 🙏🥹

Övre bild: 2022 juli
nedre bild: 2024 mars
Visa bifogad fil 140847
Ohja det har hon allt :heart . Din kille ser med himla fin ut och som sagt ser ut att ha vuxit in i kroppen och förstår du även märker av det i huvudet med :love:
 
Igår löshoppa vi två hästar. Halle och en annan häst i stallet. Oj så kul de hade. 🤭

Idag ska han få vila. ❤️
 
Ikväll tömkörde vi ca 15 minuter med olika övningar som skritt, trav och sidvärtesrörelser, efter kvarten släpptes han lös och vi jobbade med lite frihets longering i ca 15 minuter till, därefter tog vi på tömmarna igen och tömkörde runt huset tillbaka till stallet. Han var skeptiskt mot en blå tunna men det släppte fort. Mattes bästa ❤️🙏

Lite senare vid hagutsläpp igen blev jag nockad i ansiktet av misstag av Halle när en annan häst skulle flytta på honom innan jag hann släppa honom lös och han sprang över mig. Det resulterade i en liten blödning i ögat och ömt ansikte. Men det gick bra, allt med dessa stora djur kan inte vara en dans på rosor 🌹😇
 
Jag blir så himla glad varje gång vi får till en lugn och avspänd uteritt 🤩 I går gick det toppen, dessutom red sambon som inte är lika van och vi mötte några "udda" ekipage på rundan utan problem :up:

Sen är jag väldigt nöjd även med ridningen i ridhuset, men jag vill verkligen jobba för en trygg häst ute också. :)
 
Hade egentligen tänkt ha en vilodag idag men eftersom det fina vädret höll i sig och prognoserna visade regn framöver så lade vi den imorgon istället. Det gäller liksom att passa på medan det är roligare att ta sig ut 😅
 
Det var strålande sol när jag gjorde i ordning henne :cautious:
Screenshot_20240322_184317_Photos~2.jpg
(det ser ljusare ut på bild, blev supermörkt men det drog förbi utkanten av oss så jag slapp bli blöt iaf :up:)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
24
· Visningar
1 796
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 488
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 514
Senast: Smulu
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp