Vad gör vi häst-edition del 1

Fick låna en väns häst och följa med på långtur till havet, vi var ute i 4 h. Så härlig tur med pigg och glad häst🤗
 

Bifogade filer

  • IMG_20230604_163926.jpg
    IMG_20230604_163926.jpg
    319 KB · Visningar: 39
Spännande saker händer kanske i augusti. Vi får se. Mer än så säger jag inte här på Bukefalos förrän jag vet mer 👀❤️

Idag hade vi sommarplanering i stallet. Får stå gratis i Juli så det är skönt. Hyran kanske reduceras också till hösten, vi får se! 🫢

Nu sitter jag och tittar på min fina häst i kvällssolen. Imorgon får han kuta på banan. Måste hålla igång om man ska gå på grääääs 🏃‍♂️🏃‍♂️🏃‍♂️
 
Red ut en sväng med min vän, underbart härlig ridtur 😍. Var så varmt ikväll att jag skippade säkerhetsvästen och behöll tröjan på och pållarna travade på fint bredvid varandra: pållan min som fick trava samlat vid tömkörningen igår fick idag sträcka ut och hålla ett högre tempo i stället 😄.
 
I och med att jag skulle rida lektion igår fick jag hjälp av sonen med att rida coben.

Hans shettis har ju aldrig varit ett fan av att ridas på ridbana, så det var något särskilt att se honom upptäcka att det kan vara oväntat kul även att rida i paddock om man sitter på en häst som är positiv inför det.

Fröken häst tyckte att det var dunderkul :laugh:
352221377_210183541946154_7232309029132290028_n.jpg
 
Suckar djupt inombords...

Veterinären ute i fredags, skulle få metacam. Inget recept dök upp, ringde i måndags morse, vetten hade glömt receptet. Fick recept, medicinen finns inte hemma på något apotek i hela Skåne, beställer via nätet, röd dag i tisdags, leverans på onsdagen (idag), inget paket kommer, kollar spårningen, paketet är packat men inte ens upphämtat av transportören från apotekets lager, preliminär leverans imorgon torsdag...

Det känns sådär att jag kommer behöva överlåta sista veckan av medicineringen till någon annan för att jag är utomlands då (planerat sedan tidigare). Troligen blir det stallägaren som jag har fullt förtroende för men det känns ändå sådär...
 
Hur stor är banan och vad kostade det?
20x40, vi köpte fyra 25-kgsäckar för 168 kr styck. Det hade behövts fem för att täcka hela banan, nu har jag några fläckar som är tomma, men de är rätt strategiskt placerade. Får se om jag köper en femte säck också. För att få det riktigt bra behöver man förstås betydligt mer salt, vi får se hur länge det här funkar.
 
20x40, vi köpte fyra 25-kgsäckar för 168 kr styck. Det hade behövts fem för att täcka hela banan, nu har jag några fläckar som är tomma, men de är rätt strategiskt placerade. Får se om jag köper en femte säck också. För att få det riktigt bra behöver man förstås betydligt mer salt, vi får se hur länge det här funkar.
20230608_070228.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Nox
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 490
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 514
Senast: Smulu
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp