Vad gör vi häst-edition del 1

Just varit på heldagskurs i belöningsbaserad klassisk ridkonst med vår tränare och en veterinär som jobbar belöningsbaserat. Superintressant för mig som är nördig nybörjare helt ointresserad av trick och liknande. Och nästan 3 h onlineföreläsning ingick i kursen som var såååå bra jag ska se om från början nu igen så fort jag får tillfälle 🤩
 
Idag har vi varit och hoppeliskuttat lite på klubben. Jättebra träning och pålle skötte sig exemplariskt 🤩 vi har inte varit iväg på ett par månader och det är roligt att tränaren ser framsteg i honom/oss. Jag har ju känt att det hänt en del på sistone men alltid skönt att få det bekräftat 😀
 
5 km kvällspromenad i underbart kvällsväder.

20230518_202420.jpg
 
Ute på 5 km skogsrunda vart klantarsle matte råkade ha tyglen för nära marken när vi skulle gå över gran som låg över vatten. Så donna ville nosa på det och råkade då trampa på tygeln och tränset gick sönder 🐥🙈 tur man har en fin häst som bara stod kvar o glodde, och matte kunna göra en halsring av tyglarna och leda henne dom 3km hem utan problem. Har jag sagt att jag älskar den här hästen? 😻❤️
20230519_173235.jpg
 
Ute på 5 km skogsrunda vart klantarsle matte råkade ha tyglen för nära marken när vi skulle gå över gran som låg över vatten. Så donna ville nosa på det och råkade då trampa på tygeln och tränset gick sönder 🐥🙈 tur man har en fin häst som bara stod kvar o glodde, och matte kunna göra en halsring av tyglarna och leda henne dom 3km hem utan problem. Har jag sagt att jag älskar den här hästen? 😻❤️Visa bifogad fil 119339

Hehe har nästan varit med om samma sak fast med tyglarna som lossnade pga att jag var klantig och inte dubbelkolla om de satt. Min tre åring stod där med en tygel, jag kunde böja mig fram och sätta fast den från hästryggen igen. 🤣 🙈

Så fin häst du har 😍😍
 
Hehe har nästan varit med om samma sak fast med tyglarna som lossnade pga att jag var klantig och inte dubbelkolla om de satt. Min tre åring stod där med en tygel, jag kunde böja mig fram och sätta fast den från hästryggen igen. 🤣 🙈

Så fin häst du har 😍😍
ah tyvärr är hela nackstycket ju sönder, men beställde ett nytt från hööks, som tur är "bara" ett hööks träns, men hade precis köpt det, så lite surt och tack! din är jätte fin med :heartD
 
För oss blev det lite WE-hinder idag, parallellslalom, kanna, hopphinder, ryggning i mönster och sidvärts i vinkel. Jag red en evighetsbana med varierande korta och långa anridningar och alla hinder gick att rida åt flera håll. Mitt fokus just nu är lugn, lugn och lugn, och jag varvar därför hindren med skritt på lång tygel och skritt på tygeln. Vi ska tävla nästa helg, så det får nog bli hinder någon mer gång kommande vecka - jag är lite lat med att sätta upp hinder i perioder!
 
Vilken härlig ridtur tillsammans med min vän och våra hästar ikväll 😍. Hennes islänning var på bettet och min pålla blev ju lurad på galoppen flera gånger så gissa hennes frustration när när kompisen skulle ta en kontrollerad galopp framför oss och hennes häst brassar iväg uppför skogsbacken mot stallet 😆, innan jag släppte iväg min; het häst som galoppera med skallen högt innan jag lät henne gå på lite mer och så lite,lite galopp på grusvägen också, skoj ritt 😍.
 
Avverkat veckans andra tur på eftermiddagen/kvällen ♥️ Han svettas som fanken nu när det äter gräs, hela hästen löddrar under selen, mellan bakbenen och på huvudet. Bara stoppa i duschen efteråt så han blir ren och fin. Han älskar att duscha, han står antingen och sover eller så vill ha leka med vattnet 🤣
IMG_20230520_170858.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 881
Senast: Nox
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 490
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 514
Senast: Smulu
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp