Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skruttan fick 1-års sprutorna igår och jag har aldrig sett henne så ledsen som på kvällen. Bara grät och grät, ville ingenting, grät lite mer. Tillslut fick vi ge henne en Alvedon och en flaska välling och lägga henne lite tidigare än planerat. Hon somnade mitt i gråten på någon sekund i sin säng. Vaknade sedan kl. 2 och var.. helt vild. Snackade, skrattade, satt upp och dansade, busade. Ja.. högt och lågt med denna 😅
 
Det är väldigt mycket nej här hemma nu, och att de ska välja själva. S har börjat hämta saker i kylskåpet själv (och ibland hittar jag även nån liten traktor i grönsakslådan), han ska dela själv och bestämma själv. De är så stora samtidigt som de är så små och frustrationen är enorm när de inte lyckas med något. Igår hällde S ut en hel skål med ärtor på golvet för att jag sa att han skulle äta upp dem innan han fick nya, sen blev han jätteledsen för att skålen var tom. H ska skrämma sin bror hela tiden och ropar RAAAWR men om S gör likadant tillbaka skriker han NEJNEJNEJ och håller för ögonen 😅. Igår kväll bråkade de om ifall Hs gosedjurselefant heter Tut-tut eller Mamma, båda var i upplösningstillstånd.
 
Det är väldigt mycket nej här hemma nu, och att de ska välja själva. S har börjat hämta saker i kylskåpet själv (och ibland hittar jag även nån liten traktor i grönsakslådan), han ska dela själv och bestämma själv. De är så stora samtidigt som de är så små och frustrationen är enorm när de inte lyckas med något. Igår hällde S ut en hel skål med ärtor på golvet för att jag sa att han skulle äta upp dem innan han fick nya, sen blev han jätteledsen för att skålen var tom. H ska skrämma sin bror hela tiden och ropar RAAAWR men om S gör likadant tillbaka skriker han NEJNEJNEJ och håller för ögonen 😅. Igår kväll bråkade de om ifall Hs gosedjurselefant heter Tut-tut eller Mamma, båda var i upplösningstillstånd.
Låter som blandar kaos! 😅
 
Själv sitter jag här och är begeistrad över synvillor. Beställde en sån där bebis-tavla som alla köper nu som är skalenlig och när jag tog upp den igår blev jag irriterad för den va uppenbart fel (på tog för stor på bilden enl mig). Suckade högt och jaha, bara att mäta idag och skicka bild för att reklamera. Tji fick jag! Helt skalenlig är den minsann så jisses vad hjärnan luras ibland även om proportionerna säkert är lite off 😂
 
Själv sitter jag här och är begeistrad över synvillor. Beställde en sån där bebis-tavla som alla köper nu som är skalenlig och när jag tog upp den igår blev jag irriterad för den va uppenbart fel (på tog för stor på bilden enl mig). Suckade högt och jaha, bara att mäta idag och skicka bild för att reklamera. Tji fick jag! Helt skalenlig är den minsann så jisses vad hjärnan luras ibland även om proportionerna säkert är lite off 😂
Haha, vi har också en sån och jag kände precis likadant! Men tänker att det säkert också beror på att de är så utsträckta på tavlan och så ligger ju typ aldrig bebisar?
 
Haha, vi har också en sån och jag kände precis likadant! Men tänker att det säkert också beror på att de är så utsträckta på tavlan och så ligger ju typ aldrig bebis
Ja säkert plus att det är en "platt" bild så man får ju inte alla vinklar och sånt liksom. Och som jag sa till killen: om några månader kommer vi väl vara tveksamma till om den inte är för liten 😂😂
 
Lilla E och jag ska ställa upp på observation imorgon för en kompis som fått det i uppgift från högskolan (Japp, kompisen vet att barnen är sjuka då vi pratade senast idag). Samma kompis har ställt upp på mina hemuppgifter så jag får helt enkelt ställa upp tillbaka, även om det känns nervöst att få min föräldraroll analyserad 🙈
 
Pustar ut efter första arbetsveckan. Längtat efter bebis när jag har varit borta, men har samtidigt uppskattat tiden hemma mycket mer och känner mig på vissa sätt mer utvilad än när det har varit bebis hela veckan. Sömnen dock sisådär eftersom bebis kräver kroppskontakt och helst bröst för sömn oavsett om det är natt eller dag.

Men eh, det här med att pumpa på jobbet är lite opraktiskt. Den här veckan har jag både lyckats knalla ut från toaletten med skjortan öppen (lyckligtvis till tom korridor), och fått amningsilägget på sned så att jag efter ett möte upptäckte en stor blöt fläck på framsidan av tröjan 🙈
 
Försöker dricka kaffe, återigen en tuff natt för ettåringen. Vi samsover då det ger mest sömn för mig i vanliga fall.

Hon har kommit in i en så himla skön ålder/period nu då hon pratar mycket om allt. Huvud, axlar, knä och tå är även en favoritlåt att sjunga och göra rörelserna till. Mest knä och tå med mycket skratt :rofl:
 
Maken iväg på mini-SATS med dottern så jag passar på att njuta av lite egentid. Har precis som du @Vira börjat jobba denna vecka och uppskattar också tiden hemma mycket mer. Jag samsover också och det blir ju lite hattig sömn men samtidigt tycker jag det är mysigt att få sova med henne nu när jag inte är med henne hela dagarna. Hon vaknar och gråter lite på nätterna. Men det är både fler tänder på gång, vi flyttade förra veckan, hon har fyllt år och haft kalas, tagit sprutor och bytt förälder dagtid så det är nog mycket som är rörigt för henne just nu.

Nehe hörni, dags för en ny tråd kanske?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp