Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick nästan 2 h mellan kl 3 och 5 😎. Nu kör vi 30 minuters amning, 30 min snuttande i sömnen och så börjar det om.
Hade verkligen förträngt att det var så här intensivt med nyfödd 🙈
Alltså jag gick ju igenom det där nyligen, fy tusan vad trött och ont det gjorde. Nu är minimänniskan 3 månader och jag har typ redan glömt? Men så smidigt när amningen väl är etablerad, även om det är jobbigt och gör ont på vägen dit. Kämpa ♥🫶
 
Ebba satt och lekte med en tom klämmis idag vid matbordet när hon hade den i munnen och andades ut i den så den blåstes upp som en ballong. Vilken magnifik upptäckt! Sen var hon sysselsatt i 30 min och ögonen bara lyste, såg till att alla runt hela bordet såg vad hon hade upptäckt :D Lyckligaste snart 1-åringen någonsin.
 
Jag har nu jobbat 1,5 vecka efter föräldraledigheten och det känns ändå bra. Lite jobbigt ibland att åka hemifrån när jag ska vara borta till dagen efter. Men slutar ofta tidigt då istället och hinner hänga mycket då. 😍

Är rädd att missa massor då hon kommer på nya saker varje dag just nu. Bästa hon vet är när man bär runt henne och hon pekar på allt möjligt och säger glatt "dääää"! :heart

En kul grej nu när jag jobbar är att jag nu sminkar mig igen. Har knappt haft smink året jag varit hemma, och lillfia tycker mina sminkade, svarta ögonfransar är så fascinerande! Ska pilla på dom med fingret och ser väldigt undrande ut! :rofl:
 
Nu har jag haft storasyster hemma i 1,5 månader och idag bestämde jag mig; på måndag blir det förskolan igen. Lilleman är 3 månader nästa vecka, ligger bra på alla kurvor så han har att ta av och rs-kurvan är på väg ner. Och de två veckorna efter jullov har gått, så värsta smittan borde vara förbi. Både BVC och en kompis som är läkare tyckte att det lät rimligt. Lillebror ska bara ta sig igenom dubbelsidig ögoninflammation, hosta och 3-månaders vaccin denna helg innan han blir sjuk från storasyster nästa vecka! 😅💪
 
Jag blir så ledsen. Läser om den mördade åttaåriga pojken, som trots att han själv visat oro när hans pappa kom tydligen tvingades till umgänge. Och nu är han död. Hur kan det fortsätta? När ska barnets bästa faktiskt sättas främst?!
Det undrar jag också. Domstolarna verkar vara helt.... verklighetsfrämmande i de här fallen. Hur blev praxis så här? Och varför skulle de ha oövervakat umgänge? Även om det bara var några få timmar.
 
Jag har den här veckan börjat jobba heltid efter en lång föräldraledighet och imorse blev det tydligt att det är tufft för min 3-åring :( ❤️ Jag har ju varit hemma nästan hela tiden sen hon föddes, när jag jobbade mellan föräldraledigheterna jobbade jag hemifrån nästan hela tiden och åkte iväg typ 1-2 gånger i veckan på sin höjd. Nu helt plötsligt är jag borta fem dagar i rad hela dagarna och sover dessutom i en annan säng för att kunna sova ordentligt och komma upp på morgonen.

Hon har varit lite ledsen på kvällarna men det har ändå gått över snabbt. Imorse var hon uppe på toa när jag höll på och fixade och var jätteledsen. Enligt maken har hon legat och gråtit i natt och sagt att hon saknar mig :( 💔 Det måste vara så konstigt och tufft för henne.

Så jag tänker sluta tidigare i eftermiddag och i helgen ska jag bara vara hemma och krama på barnen ❤️❤️❤️ Igår fick jag en bild när de målade med vattenfärger och ville nästan gråta. De är så fina 🥺🥺🥺
 
Jag blir så ledsen. Läser om den mördade åttaåriga pojken, som trots att han själv visat oro när hans pappa kom tydligen tvingades till umgänge. Och nu är han död. Hur kan det fortsätta? När ska barnets bästa faktiskt sättas främst?!
Ja, det är verkligen vidrigt! Alla barn som tvingas till umgänge trots att de är rädda, och mammor som måste få iväg dem när de gråter och kräks av panik 😭.
 
Jag blir så ledsen. Läser om den mördade åttaåriga pojken, som trots att han själv visat oro när hans pappa kom tydligen tvingades till umgänge. Och nu är han död. Hur kan det fortsätta? När ska barnets bästa faktiskt sättas främst?!

Fattar inte. Ett barns relation med sin förälder ska väl ändå vara till för barnets skull ingen annans. Om barnet inte vill så tvingar man ju i något annat syfte.

Katastrof. R.I.P 🙁
 
Fattar inte. Ett barns relation med sin förälder ska väl ändå vara till för barnets skull ingen annans. Om barnet inte vill så tvingar man ju i något annat syfte.

Katastrof. R.I.P 🙁
Ja eller hur, och då pratar man ändå om att det är barnet som har rätt till umgänge med sina föräldrar och inte tvärtom. Det verkar ju dock inte riktigt så i praktiken.
 
Ebba har börjat vakna kl. 5 varje morgon. Inte för att det är superstor skillnad, innan vaknade hon 5.20 en tid och sen ett tag kring 5.40. Men det känns ändå som en väsentlig skillnad. Vad gör man ens i 2-3 h innan resten av familjen vaknar till liv? Jag har försökt ta promenader men hon är så pigg så hon blir bara frustrerad i vagnen. Så nu leker hon och jag gör vad jag alltid gör när jag är rastlös och frustrerad - städar :angel: Tänkte slänga ihop några frallor också till frukosten.

(Får man önska att maken hade fungerat likadant sina mornar? 😅)
 
Ebba har börjat vakna kl. 5 varje morgon. Inte för att det är superstor skillnad, innan vaknade hon 5.20 en tid och sen ett tag kring 5.40. Men det känns ändå som en väsentlig skillnad. Vad gör man ens i 2-3 h innan resten av familjen vaknar till liv? Jag har försökt ta promenader men hon är så pigg så hon blir bara frustrerad i vagnen. Så nu leker hon och jag gör vad jag alltid gör när jag är rastlös och frustrerad - städar :angel: Tänkte slänga ihop några frallor också till frukosten.

(Får man önska att maken hade fungerat likadant sina mornar? 😅)
När något (eller båda :cautious: ) av våra barn vaknar tidigare än rimligt går vi och lägger oss i vardagsrummet med ett täcke :laugh: Sen får barnen leka runtomkring, och är dom för stimmiga blir det film. Inte så produktivt men det får ju finnas gränser :angel:
 
Hu, idag har jag haft alla arga känslor på utsidan av obegriplig anledning. (Såvida inte mensen tänkt komma tidigt är det lite tidigt för att skylla på pms också...)
Slutade med att jag åkte iväg själv efter frukosten var undanstökad så min stackars familj fick lite lugn och ro. Nu har jag gått på loppis och kom hem som en väldigt mycket gladare person 🙈😁
 
Så mysig dag idag med massor av lek! :) Utelek i vattenpölar. Vi har gjort mängder med duplobyggen - verkstad, parkeringsgarage, sen ett högt torn där en mås satte sig och ramlade ner så då fick vi göra ett sjukhus. Det blev komplett med flera undersökningsrum och ett väntrum med reception. Fick bygga ut för plötsligt var alla duplobarn sjuka och alla duplovuxna fick vara läkare. Sen rev vi allt med då kom måsen och satte sig i tornet igen och allt började om :D

Sen vill jag föra vidare ett lektips jag hittade som vi provade idag: gosedjurskurragömma! Det blev succé :) Gosedjuren gömmer sig på olika ställen och sen måste vi leta. De är busiga de där gosedjuren för de gömmer sig på knasiga ställen, typ i en gummistövel, under soffan eller bakom en påse.
 
Sen vill jag föra vidare ett lektips jag hittade som vi provade idag: gosedjurskurragömma! Det blev succé :) Gosedjuren gömmer sig på olika ställen och sen måste vi leta. De är busiga de där gosedjuren för de gömmer sig på knasiga ställen, typ i en gummistövel, under soffan eller bakom en påse.
Vill bara inflika att det inte fungerar riktigt lika bra om det är gosedjuret som ska leta.... :cool::D:idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp